Hlavní obsah

Ford končí s výrobou osobních aut v Rusku, zaměstnancům vyplatí stamiliony

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Užitkové automobily Fordu mají v Rusku velký úspěch, zejména dodávka Transit – ta je v Rusku nejprodávanějším zahraničním užitkovým autem. Osobní auta tam ale příliš netáhnou, ruští zákazníci se v posledních letech orientují spíše na levnější vozy. Ford proto oznámil, že v rámci spolupráce s ruskou automobilkou Sollers s osobními auty v Rusku končí a bude tam vyrábět jen užitkové.

Foto: Marek Bednář, Novinky

EcoSport patří k modelům Fordu, které se koncem června v Rusku přestanou vyrábět.

Článek

„Věříme, že rozhodnutí soustředit se na ruský trh užitkových aut bude ústit v lepší výsledky naší spolupráce,” uvedl Vadim Švecov, generální ředitel Sollersu.

Tato automobilka nově také drží ve společném podniku Ford Sollers 51 % akcií. Sama o sobě vlastní automobilku UAZ a Zavolžskou motorárnu. Kromě Fordu také v rámci Ruska spolupracuje na výrobě některých modelů značky Mazda, Isuzu a SsangYong.

Foto: Ford

Fordu Transit se v Rusku výjimečně daří, takže jeho výroba zůstává.

V rámci ukončení výroby osobních aut Fordu v Rusku, což se stane ke konci června 2019, a s tím související restrukturalizace, budou uzavřeny montovny ve Vsevoložsku u Petrohradu, kde Ford vyrábí modely Focus a Mondeo, a Naberežnyjem Čelnym, kde vzniká model EcoSport a Fiesta. Konec čeká také motorárnu v Jelabuze.

„Události, které ohlašujeme, jsou obtížné, ale jsou nezbytné k zajištění dlouhodobé životaschopnosti firmy Ford Sollers,” řekl její ředitel Adil Širinov.

Ford ve spojení s těmito změnami očekává náklady ve výši zhruba 450–500 milionů dolarů, tedy 10,3–11,5 miliardy korun. Dvě stě milionů dolarů, tedy 4,6 miliardy korun, padne na odstupné zaměstnancům a dodavatelům.

Reklama

Výběr článků

Načítám