Hlavní obsah

DS E-Tense: Koncept sporťáku bez zadního okna

Co je za vámi, tam už zůstane. To by mohlo být napsáno místo zpětného zrcátka v konceptu DS E-Tense. Auto totiž nemá zadní okno. Jenže tahle věc je na autě asi ta nejméně důležitá drobnost.

Foto: DS

DS E-Tense

Článek

Začali jsme tím, co je na autě jen pramálo důležité. Zrcátka tu totiž nahrazují kamery. Ale představte si, jak by vás překvapilo, kdybyste usedli do takového auta. Dnes je z mnohých jiných vozů podobně mizerný výhled vzad, ale přece jen alespoň něco.

Foto: DS

DS E-Tense

Foto: DS

DS E-Tense

Ale pojďme na auto samotné, které je zajímavější po mnoha a mnoha stránkách. Tak třeba tím, že jeho konstrukce je jak u Formule 1 – karbonový monocoque obklíčený kompozitovou karoserií. Tahle superlehká karoserie přesto v kompletním vydání i s technikou pod ní dá dohromady 1800 kg. To je proto, že místo spalovacího agregátu je tu elektromotor a Li-Ion akumulátory.

Kolik jich je přesně nevíme. Kapacitu značka DS nesdělila. Zato řekla, že ve městě zvládne auto jet na jedno nabití až 360 km a v kombinovaném jízdním cyklu 310 km. Takže těch akumulátorů bude asi dost. Především když uvážíme, že poháněná je jedna náprava elektromotorem o výkonu 300 kW a točivém momentu 516 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí auto za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.

Foto: DS

DS E-Tense

Foto: DS

DS E-Tense

Vůz je zvláštní i dalšími detaily. Tak například světly, která jsou z natáčecích LED diod. Ty prý mohou měnit úhel svícení v rozsahu až 180°!

Interiér zatím firma neukázala, ale zato se o něm rozhovořila v superlativech. Při konstrukci, která trvala 800 hodin, prý spolupracovala se špičkovými výrobci z celého světa, takže například v přístrojovce jsou hodinky do firmy BRM, které si může řidič nasadit na ruku. Nebo je tu audiosystém s devíti reproduktory od firmy Focal či závodní helma z teletiny od Moynat.

Koncept uvidíme naživo už v úterý na autosalonu v Ženevě.

Reklama

Výběr článků

Načítám