Hlavní obsah
Parkoviště plná aut v osobním vlastnictví jsou dnes normou. Pro řadu lidí by přitom bylo výhodnější auto sdílené. Někteří britští poslanci si navíc myslí, že sdílení aut je nutné ke snížení uhlíkových emisí. (Ilustrační foto) Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Dokud lidé budou vlastnit auta, nemůžeme být podle britských poslanců uhlíkově neutrální

Soukromé vlastnictví aut je podle několika poslanců britské vlády „nekompatibilní s výraznou dekarbonizací”, tedy s omezením emisí oxidu uhličitého. Zpravuje o tom britský web AutoExpress.

Parkoviště plná aut v osobním vlastnictví jsou dnes normou. Pro řadu lidí by přitom bylo výhodnější auto sdílené. Někteří britští poslanci si navíc myslí, že sdílení aut je nutné ke snížení uhlíkových emisí. (Ilustrační foto) Foto: Jaroslav Soukup, Novinky
Dokud lidé budou vlastnit auta, nemůžeme být podle britských poslanců uhlíkově neutrální

Velká Británie plánuje být uhlíkově neutrální zemí do roku 2050. V rámci této snahy by vláda měla omezit osobní vlastnictví aut, říká tamní Výbor pro vědu a technologie. Jinými slovy navrhuje pomocí zákazů přinutit lidi využívat sdílení aut. A to proto, že výroba aut produkuje velké množství emisí CO2.

Pokud by totiž všichni lidé všechna auta sdíleli, vyrábělo by se podle logiky výboru méně aut. „V dlouhodobém horizontu se široce rozšířené osobní vlastnictví vozidel nejeví jako kompatibilní s výraznou dekarbonizací,” stojí ve zprávě výboru.

Výbor se ve zprávě opírá také do zákazu prodeje nových aut s konvenčním pohonem, tj. pouze se spalovacím motorem. Ten má v Británii začít platit v roce 2040. Je to podle něj příliš málo a pozdě na to, aby stihla země být do roku 2050 uhlíkově neutrální, a chce zákaz posunout na rok 2035 a zahrnout do něj i hybridy, tj. že by směla být prodávána jen elektroauta s baterií.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků