Hlavní obsah

Další oběť boje s CO2? Nástupce Renaultu Clio R.S. může být elektrický

Nový Renault Clio v prvním testu ukázal svůj povedený podvozek, o kterém jsme napsali, že je vynikajícím základem pro ostrou verzi R.S. Nyní to vypadá, že žádná taková nebude, ostré Clio možná bude nahrazeno silnější verzí elektromobilu Zoe.

Foto: Renault

Renault Zoe e-Sport Concept z roku 2017

Článek

Renault Clio udělal ve své současné generaci ohromný skok kupředu a nadšenému řidiči nedává jinou možnost, než se těšit na verzi R.S. - ta minulá totiž měla řadu zásadních nedostatků. Jenže podle slov Aliho Kasaie, viceprezidenta automobilky pro produktové plánování, žádné nové Clio R.S. nejspíš nebude.

„Clio R.S. by potřebovalo velmi složité technologie, aby dokázalo snížit své emise CO2. Spolu se zachováním vysokých výkonů, nutných pro takové vozidlo, bychom ho museli zdražit tak moc, že by si ho většina jeho zákazníků nemohla dovolit,” popisuje Kasai tvrdou realitu.

Elektrická verze Peugeotu 208 překvapuje, zabírá čtvrtinu objednávek

AutoMoto

„Musíme být v souhře se současnými trendy, musíme vynalézat sportovní auta budoucnosti. To je role divize Renault Sport - být inovativní,” uvádí Kasai pro magazín AutoExpress.

Foto: Renault

Renault Zoe e-Sport Concept

Svá slova podporuje odkazem na model Zoe e-Sport Concept z roku 2017. „Tento koncept, to bylo přesně, co jsme měli na mysli, a co máme na mysli stále,” říká.

Zoe e-Sport měl 460 koní výkonu a 640 N.m točivého momentu, stovku zvládal za 3,2 sekundy. Těm, kdo se s ním svezli, se podle dostupných informací velmi líbil.

VW ID.3 chce být elektromobilem pro masy, při premiéře jsme ho prohlédli do detailu

Autosalon Frankfurt

Že by náhrada za Clio R.S. byla až takhle divoká, asi není pravděpodobné, ale silnější než dnes prodávané 135k Zoe by byla zcela jistě. Možnosti, jak dosáhnout lepších jízdních výkonů, jsou v zásadě dvě - buď na přední nápravu umístit silnější motor, anebo přidat druhý motor na zadní nápravu.

V obou případech zůstane nejtěžší komponenta, tedy baterie, v podlaze mezi nápravami. Jízdní vlastnosti budou samozřejmě záviset na nastavení podvozku, ale naprosto ideální rozložení hmotnosti poskytuje konstruktérům výborný základ.

Reklama

Související články

Na vzdálenou chatu elektromobilem? Ano, ale...

Ta otázka mě napadla už dřív – dají se elektromobilem v Česku jezdit i dlouhé vzdálenosti? Ve velkých městech je to relativně snadné, veřejných nabíjecích...

Výběr článků

Načítám