Hlavní obsah

Automobilový design se kvůli elektromobilům promění, věští evropský šéf Volva

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Design automobilů musí podle Björna Annwalla ze značky Volvo být v budoucnu závislý na tom, pro co bude dané auto určeno. Čekají nás tak např. větší rozdíly mezi auty do města a auty na dlouhé trasy.

Foto: Volvo

Volvo XC40 Recharge je prvním bateriovým elektromobilem značky (ilustrační foto).

Článek

Volvo patří k automobilkám, které plánují přestat nabízet auta se spalovacími motory do roku 2030. Podle člena vedení automobilky, zodpovědného za region EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika), Björna Annwalla to ale nebudou auta, jak je známe dnes, pouze s elektrickým ústrojím v útrobách.

Design se podle něj bude muset změnit. „Musíme upravit design našich budoucích aut, abychom našli rovnováhu mezi přitažlivostí pro zákazníky, funkčností a dojezdem. Auta budou kvůli tomu vypadat jinak,“ cituje ho britský web Autocar.

Nový malý elektromobil slibuje pohádkový dojezd

AutoMoto

Aerodynamika bude důležitější, a to zejména při jízdě po dálnici vyššími rychlostmi. To je méně důležité pro auta do města, která jezdí na krátké vzdálenosti nižšími rychlostmi, kdy aerodynamika není tak podstatná.

To znamená, že auta budou podle Annwallova názoru vypadat výrazně odlišně podle toho, k čemu budou určena. Městská vozítka budou moci být malá a krabicoidní, aby z nich byl co nejlepší výhled, naopak grand tourery budou potřebovat být dlouhé a placaté.

Foto: Volvo

Volvo XC40 Recharge je prvním bateriovým elektromobilem značky (ilustrační foto).

I přes takovouto proměnu však Annwall nevidí jako důležitou součást adopce elektrické jízdy to, že by nějaká automobilka nabídla možnost si auto pronajímat na krátké časové úseky – třeba jen na víkend. Volvo nemá zájem změnit svou politiku operativního leasingu na něco takového. Pomůžou podle něj dlouhý dojezd na jedno nabití a široká dostupnost rychlého nabíjení.

Urychlenému přechodu značky na elektrický provoz ale věří. „Plug-in hybridy jsou pro nás jen stupínek... Čím dřív se Volvo stane ryze elektrickou automobilkou, tím lépe na tom bude v prémiovém segmentu,“ uzavírá.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám