Hlavní obsah

Americký startup Bollinger představil pickup a chystá se na sériovou výrobu

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký startup Bollinger na tom není tak dobře jako Rivian, ale jeho off-road B1 zaujal natolik, že firma dokázala vybrat dostatek peněz na přípravu modelu B2 a také na start výroby.

Foto: Bollinger Motors

Bollinger B2

Článek

V roce 2017 jsme vám představili Bollinger B1 – elektrický teréňák, který tehdy nadchl celou Ameriku. Především tím, že si nehraje na moderní superauto, ale jde o fortelný hranatý pracovní stroj, kde si bude moct majitel převážet jakkoli dlouhé předměty. Stačí sklopit čelní masku a přepážku a auto bude díky absenci spalovacího motoru zcela průchozí.

Foto: Bollinger Motors

Bollinger B1

Foto: Bollinger Motors

Na téhle fotce modelu B2 je vidět, jak je možné převézt dlouhé předměty. Vůz můžete „proklát” od přední masky po zadní čelo korby.

Od představení B1 jsme o Bollingeru moc neslyšeli. Občas se vyrojily zprávy, že se pracuje na podvozku pro další vůz nebo že to bude pickup, ale jinak nic víc. Teď víme, že to všechno byla pravda. Nový model B2 půjde do výroby souběžně s B1. Je to skutečně pickup, který je v USA možná ještě víc žádaný než je klasický teréňák s uzavřenou karoserií.

Zatímco B1 se v roce 2017 představilo s možností akumulátorů o kapacitě 60 a 100 kWh, B2 debutuje se 120 kWh. Dojezd by měl být někde na hranici 320 km. Plného nabití dosáhne za 75 minut (u rychlonabíječky) nebo za 10 hodin (220 V zásuvka).

Foto: Bollinger Motors

Bollinger B2

Automobil je opravdový americký teréňák. Vždyť jeho světlá výška je 38 cm a délka přes 5,2 m. Ložná plocha má délku 175 cm a stejně jako u B1 je možné ji prodloužit prakticky „donekonečna”. Ale využitelná délka se zavřenými zadními dveřmi a přední maskou je 4,8 metrů. Kornu lze zatížit 2,2 tunami a na tažném zařízení lze táhnout přívěs až 3,4 tuny těžký. Auto totiž disponuje dvěma elektromotory o celkovém výkonu 451 kW (614 koní).

Cena vozu ještě není stanovena, ale po zaplacení tisícidolarové zálohy bude zájemce kontaktován přímo firmou. Kdy začne výroba, zatím není známo. Představené vozy jsou dnes již předsériové prototypy.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám