Hlavní obsah

Test Mercedesu-Benz SL 350: hořčíkovo-hliníková dieta

Novinky, Martin Žemlička

Nová, v pořadí šestá generace SL (s interním kódem R231) výrazně zhubla. Nyní je díky masivnímu použití hliníku a také hořčíku o 140 kilogramů lehčí. To se samozřejmě kladně projevilo jak na jízdních vlastnostech, tak i na dynamice.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 350

Článek

Nový Mercedes SL je s délkou 4600 mm a šířkou 1877 mm pocitově hodně velké auto, navzdory tomu, že jde o dvoumístný roadster. To zhoršuje manévrování v úzkých prostorech, částečně při parkování a při jízdě v zúžených pruzích.

Proč to nepřiznat hned na začátku, SL je už v nejlevnější verzi s šestiválcem dynamicky velmi potentní vozidlo (jakkoliv o 600 tisíc dražší osmiválec s výkonem 435 k je pro SL asi lepší volbou).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 350

Jinak řečeno, nečekejte u SL výraznou sportovnost jako třeba u modelu 911 Cabriolet, ale spíše vysoce luxusní nástroj na stylové zdolávání klidně i stovek převážně letních kilometrů s občasným plným přidáním plynu. Tak skvělou kombinaci komfortu a luxusu mezi dvoumístnými roadstery budete v této cenové hladině hledat jenom velmi obtížně. A komfort či tuhost karoserie vám SL bude „nadělovat“ i při stažené střeše.

Skvěle naladěný podvozek

Atmosférický 3,5litrový šestiválec, jenž pohání samozřejmě zadní kola, dovede s autem solidně zahýbat (0-100 km/h za 5,9 s), nám ale při svižnějších projížďkách přišlo, že pár desítek koní navíc by určitě nevadilo. Šestiválec se velice ochotně vytáčí, rychle reaguje na sešlápnutí plynu a má hladký chod. Škoda jen, že zvuk výfuku, který zní v nízkých otáčkách tak slibně, je v horní polovině otáčkoměru podivně utlumený.

Skvělá je sedmistupňová, vždy samočinná převodovka, která je vhodně sladěna s motorem a řadí inteligentně. Volič páky je nezvykle malý, při rozjezdu či parkování jde především o zvyk. Na sedmičku točí motor při tachometrových 160 km/h, kdy uvnitř auta vládne akustická pohoda, lehce pod 3000 otáček. Spotřeba při běžném ježdění s občasným vytočením motoru se pohybuje kolem 8 -9 litrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 350

Za mimořádnou považujeme poddajnost podvozku, který skvěle filtruje nerovnosti a je velmi jistý i ve vysokých rychlostech. SL má všechna kola nezávisle zavěšená a je skvěle vyvážené, na čemž má podíl i dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravy (50:50). Při pokusu o sportovní svezení je ale zřejmé, že SL se při tom necítí úplně nejlépe – jakkoliv je podvozek stále jistý.

Skvěle zpracovaný je interiér, který se s příplatkovým rudým čalouněním za 110 tisíc korun doslova rozzáří. Vynikající jsou i pohodlné sedačky s dobrým bočním vedením, ke kterým si lze dokoupit masážní funkci, která částečně uleví namáhaným zádům při delších cestách. Použité materiály jsou prvotřídní, oba cestující mají kolem sebe dostatek prostoru. Pevná sklápěcí střecha se po stisknutí tlačítka za dvacet sekund složí do kufru, pohyb složitého mechanismu takřka není slyšet.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 350

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 350

Technické vychytávky

Technickou lahůdkou je zatmívání prosklené ­střechy (Magic Sky Control) po stisknutí tlačítka a ostřikovače čelního skla ukryté přímo ve stěračích. Abychom jenom nechválili, chybou je těžké víko zavazadlového prostoru, které se obtížněji zaklapává (automatické dovírání nechybí, tlačítko pro samočinné zavření ovšem ano).

SL nikdy nebylo levné auto a o tom současném to platí rovněž. Nejlevnější verze totiž v Česku přijde na 2,4 miliónu korun, novinářské auto však bylo podstatně dražší a se všemi příplatkovými prvky stálo neuvěřitelných 3,4 miliónu korun. A to už je teritorium pro slušně vybavené 400koňové Porsche 911 Cabriolet.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 350

Kdo upřednostňuje komfort a luxus před sportovností, toho nové SL uspokojí i v základním provedení. Nemá výraznějších chyb (snad jen kromě vyšší pořizovací ceny, ale ta je víceméně subjektivní), škoda jen méně přehledné přídě, nevýrazného zvuku motoru, respektive výfuku při zatížení a těžkého víka pátých dveří. Naladěním podvozku, nabízenými motory, komfortem a luxusem jde o mimořádný roadster.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:3498 ccm, šestiválec, zážehový
Max. výkon:225 kW (306 k) při 6500 ot./min.
Max. točivý moment:370 Nm při 3500 ot./min.
0 - 100 km/h:5,9 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:6,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1685 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:2 388 000 Kč (SL 350)
Cena s testovanou motorizací:2 388 000 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám