Článek
Americké automobily jsou na evropských trzích celkem neuchopitelné. Jejich zájmy jsou zcela jinde, než kam hledí zhýčkaný starokontinentální zákazník. Chrysler Sebring by prý měl uspokojit i jeho.
Směs několika stylů
4850 x 1843 x 1497 mm jsou rozměry karoserie, které by měly určovat vše. Na rozvoru 2765 mm bychom tak auto zařadili někam na špičku střední třídy, ale pak se zadíváme na některé detaily (ohromné převisy, mohutná kola) a už chceme auto strčit ještě o stupínek výš. Bohužel designerům se mix stylů moc nepodařil. Přední nárazník má velikost radlice na sníh, zadní světla by mohla sloužit na hradě k osvětlování Královského letohrádku a počet vlisů na karoserii vypadá, že se návrhář při práci hodně nudil. I když posledně jmenovaný prvek byl s úspěchem použit na Chrysleru Crossfire. Tam však byl nasazen s větší pečlivostí a elegancí.
Při pohledu do interiéru se nejdříve zabývejme sedadly. Ta jsou celkem velká, ale jejich tvarování není nijak zázračné. Přesto zaujala variabilitou. Kolik znáte sedanů se sklopným opěradlem spolujezdce? Moc jich nebude, že? Tak k nim přičtěte ještě Sebring.
Místa je na předních sedadlech dost, na zadních už je dost problém u hlavy - rychle se svažující střecha omezuje místo a 188 cm vysoký člověk prostě chtě nechtě musí být neustále předkloněn.
Designerský polotvar č. 2
Naší redakci asi mít zastoupení značky nebude mít moc rádo. Ale prostě když udělá Chrysler přístrojovou desku s designem podobným tomu, co si kreslí školák tužkou do sešitu zeměpisu, opentlí to totální absencí měkčených plastů a završí instalací několika ovládacích prvků z dalších řad, pak je chválit nemůžeme. Alespoň, že ergonomie a přehlednost je příkladná.
Známe ho...
Chcete ještě jednou představovat motor použitý pod kapotou? Sice má označení 2,0 l CRD, ale jeho pravé jméno je 2,0 l TDI. Takže opět tu je 103 kW, tvrdý chod, ale dobrá pružnost i spotřeba a solidní zátah. Co o něm říct dalšího? Snad leda že by hlučný agregát chtěl víc utlumit.
Překvapivý drift
Automobil nás však překvapil i pozitivně. Čekali jsme, že podvozek bude americky měkký a "nanicovatý", řízení unylé a dlouhé... Ale nic z toho není pravda. Řízení je přesné a s celkem krátkým převodem a podvozek jede bezvadně. Je sice komfortněji nastaven, ale díky tomu je ideální na české "tankodromy".
Automobil má jednu vlastnost, která se u dnešních předokolek moc nevidí. Vozu totiž velmi rychle ustřeluje zadek, a to s takovou razancí, že je to až překvapující. Prudší zatáčka a zadní kola náhle zasyčí a přesunou zavazadelník o nějaký ten půlmetr vedle. Kdo nemá naježděno, ten bude nespokojený. Kdo se však s autem rád popere, ten zajásá. Dlouhý výjezd z dálnice u Velkých Popovic odjel Sebring ve stylu rallyového vozu a následný kruhový objezd automobil proplaval jako gumová kačenka ve vaně.
Technické údaje | |
Chrysler Sebring 2.0 CRD | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1968 ccm |
Max. výkon | 103 kW při 4000 ot./min |
Max. točivý moment | 320 N.m při 1750 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8,2 |
Mimo město | 5,1 |
Kombinace | 6,2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 203 km/hod |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4850 mm |
Šířka | 1843 mm |
Výška | 1497 mm |
Rozvor | 2765 mm |
Objem zavazadelníku | 441 l |
Provozní hmotnost | 1650 kg |
Nárazové testy Euro NCAP | |
Ochrana posádky | - |
Ochrana dětí | - |
Ochrana chodců | - |
Ceny | |
Základní cena vozu | 709 000 Kč |
Základní cena motorizace | 759 000 Kč |