Hlavní obsah

Test Chrysleru 300C 3.0 CRDi: The Godfather

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chrysler 300C je jeden z nejzajímavějších automobilů na našem trhu. Vůz s tak silným image téměř nenajdete. Oči kolemjdoucích a kolemjedoucích jsou k čelní masce přitahovány silou větší než dokáže pochopit jakákoli fyzika, v duších všech zůstane nesmazatelná rýha závisti, ruce žen tisknou pevněji kabelky a děti a mozek spřádá jednoduchou větu: "Zase nějakej mafián".

Článek

Snad jen Ferrari či Lamborghini vzbudí více pozornosti na silnicích než Chrysler 300C. O designu se dá diskutovat hodně dlouho, ale nám se prostě tenhle "auťák" líbí. Je to přesně ten typ, který by se vyjímal ve filmech Zjizvená tvář či Kmotr. Tohle je ta pravá viagra pro mužské ego. Přední maska vypadá jak kus tanku - ohromná chromovaná maska má po stranách zapuštěné světlomety, které míří jen vpřed.

Mohutnost karoserie je znát nejen vpředu, ale i na bocích, kde překvapí jen velmi malá plocha okének. Ani zezadu nenabydete dojmu, že by tohle byl beránek. Mohutné a ostře řezané víko je vysoké a svislé koncové svítilny ještě vůz opticky rozšiřují. Všem krásám karoserie ale vévodí ohromná osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/60 R18.

Cotton Club

Do interiéru by se nechal jistě zlákat i luxusem hýčkaný Al Capone. Tak má vypadat pravý klub pro pravého gentlemana  - ohromné sedačky (díky tlustým Američanům byly rozšířeny o tři centimetry), jednoduchá a účelná přístrojová deska a všude kůže, dřevo, kov a exkluzivní plasty. Překvapivý je ohromný volant jak z náklaďáku vykládaný dřevem, ale člověk si na něj rychle zvykne.

Výborný je na voze i přístrojový panel. Z temného oka kapličky se po nastartování rozsvítí zelené zorničky přístrojů, které jsou skvěle čitelné. Za slunce je však náhle vidět, že přístroje nejsou černé, ale stříbrné a i při tom nejostřejším slunci je vše velmi dobře vidět. Pochválit musíme audiosoupravu Boston- takhle exkluzivní zážitek z hudební produkce jsme už dlouho nezažili. Je to však dáno i tím, že uvnitř je klid jak na v kostele na pohřbu rodiny Corleonů.

Těžká váha

Podvozek má vůz výborný. Pochází totiž od Mercedesu a jeho jistota je příkladná. Občas jsme cítili, že s tak těžkým vozem (pohotovostní hmotnost je 1910 kg) má hodně práce. V zatáčkách máte pocit, že co chvíli se kola utrhnou a vy po tečně rychle opustíte brány tohoto světa. Chrysler není žádný velký sportovec - proto se musí do zatáček najíždět s větší opatrností, ale my jsme vyzkoušeli, že přivézt tohle auto do úzkých, to už musí být hodně velký kumšt, těžká noha na plynu a pod zadními poháněnými koly slušná dávka štěrku.

Výtku si však zaslouží brzdy. Proti jejich síle nemáme nic, ale nástup je pomalejší, u tohoto tanku jsme měli občas pocit, že ta malá mezera před námi je až příliš krátká. Jenže stačí silně přišlápnout a vůz stojí "na pětníku".

Diesel mu sedne

A nyní se dostáváme k tomu hlavnímu, co nás zajímalo. Chrysler 300C je nabízen ve dvou extra silných zážehových verzích motorů a v našem případě ještě v třilitrovém turbodieselu. Před tímto testem jsme měli možnost vyzkoušet oba "benzíňáky", očekávali jsme proto, jak si poradí turbodiesel s tak vysoko nastavenou laťkou. Nezklamal. Pochází také z dílny Mercedes-Benz a jeho výkon 160 kW a především točivý moment 510 N.m při 1600 ot./min jsou těžkým kalibrem nasazeným do zbraně ráže 300C. Motor si i s automatem rád zazávodí - sešlápnout plyn až k podlaze a rázem musíte dávat pozor, jestli je nejrychlejší pruh daleko před vámi volný.

Je však pravda, že máte-li nohu lehkou, tak se automat sbírá jen neochotně a podřazování při kickdownu o jeden stupeň je dost pomalé a po prošlápnutí pojistky na podlaze a "kopnutí" o dva kvalty níž je doprovázeno zívnutím řidiče.

Stále vpřed

Jízda s "kmotrem" je velmi pohodlná. Hltá kilometry s velkým apetitem a nás překvapila jeho spotřeba. I když jsme nedávali motoru příliš oddychnout a zadní kola leckdy měla problém se rychle zakousnout do asfaltu, naše spotřeba se nevyšplhala nad 8,1 l na 100 km! To dokládá i záběr na přístrojový štít.

Jenže na závěr musíme připomenout ještě nějaké nedostatky. Především jsme museli zapomenout, že bychom mohli s třístovkou parkovat v téměř plných podzemních garážích. Vůz má mizerný rejd a poloměr otáčení se někdy zdá tak velký, že musíte snad i sjezdy na dálnici vytáčet nadvakrát. Také je třeba zmínit ne zcela jisté pružení, které se snadno rozhodí sadou krátkých příčných nerovností. To je dáno tužším nastavením podvozku a ohromnými koly.

Levnější než německý sourozenec

Cena Chrysleru 300C je však velkým důvodem k zamyšlení. Za tenhle vůz s kompletní výbavou a ještě několika příplatkovými prvky (ABS, ASR, ESP, duální klimatizace, el. posuvné sed. řidiče, sloupek volantu i pedály, tempomat, park. asistent, kožené čalounění, DVD navigace, rádio Boston 290W...) musí zákazník zaplatit 1 354 000 Kč. V konkurenci Mercedesů E280 CDI (základ stojí 1 289 000 Kč), BMW 530d (od 1 375 000 Kč) či Audi A6 3,0 TDI (od 1 327 700 Kč), kde se příplatková výbava šplhá klidně i na další milión, je jasně nejlevnější.

Technické údaje
Chrysler 300C 3,0 CRDi
Motor
Zdvihový objem2987 ccm
Max. výkon160 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment510 N.m při 1800 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město10,8
Mimo město6,6
Kombinace8,1
Výkony
Max. rychlost230 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod9,0 s
Převodovka
pětistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka5015 mm
Šířka1880 mm
Výška1475 mm
Rozvor3050 mm
Objem zavazadelníku442 l
Provozní hmotnost1985 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky-*
Ochrana dětí- *
Ochrana chodců- *
Ceny
Základní cena vozu1 215 000 Kč
Základní cena vybavení1 215 000 Kč
Cena testovaného vozu1 354 000 Kč

* Nárazové testy Euro NCAP zatím neproběhly

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám