Model e-tron je prvním plně elektrickým Audi a samozřejmě má pohon všech kol, u Audi nazvaný quattro. Kitzbühelský Streif je nejtěžší sjezdovka na světě s úsekem, který má sklon 85 %, tedy 38,25 stupně – říká se mu Mausefalle, česky Myší díra. A fanoušci automobilky si jistě vzpomenou na reklamu na Quattro, ve které se model 100 vybavený tímto systémem vyšplhal na skokanský můstek.

V rámci propagace e-tronu tedy v podstatě neexistuje možnost něco podobného s novým elektromobilem nezopakovat. Tentokrát však nikoliv na skokanském můstku, nýbrž na zmíněné Myší díře.

Potřebujete přesně správné množství plynu, abyste se nezahrabali, ale abyste kopec vyjeli.

Potřebujete přesně správné množství plynu, abyste se nezahrabali, ale abyste kopec vyjeli.

FOTO: Audi 3x

E-tron pro tento kousek nebyl tak úplně sériový – na zadní nápravě měl dva elektromotory místo jednoho. To znamená kombinovaný výkon 503 koní a točivý moment na kolech, tedy po zpřevodování, 8920 N.m. Kromě toho Audi upravilo také software řídící rozdělování točivého momentu pro jednotlivá kola.

A protože výkon by bez trakce byl k ničemu, vůz dostal kola a pneumatiky s hřeby, vyvinuté ve spolupráci s Red Bullem konkréntě pro tento výjezd. Byť pneumatiky s hřeby jde normálně koupit (jen se s nimi na veřejné silnice v Česku nesmí), tyhle kousky byste asi na internetu hledali marně.

Pneumatiky vznikly speciálně pro tento účel.

Pneumatiky vznikly speciálně pro tento účel.

Kromě toho tu jsou bezpečnostní modifikace, např. ochranný rám v interiéru a pro rallycrossového šampiona Mattiase Ekströma, který seděl za volantem, také závodní sedačka se šestibodovým bezpečnostním pásem.

Ve videu si jistě všimnete i kabelu, na kterém auto „visí” – podle slov Audi na něm byl vůz připojen z bezpečnostních důvodů, ale neměl žádné zařízení, které by umožňovalo auto do kopce táhnout.

Na běžných silničních pneumatikách by výjezd jistě možný nebyl, i když to odtud nevypadá jako zas tak prudký kopec.

Na běžných silničních pneumatikách by výjezd jistě možný nebyl, i když to odtud nevypadá jako zas tak prudký kopec.

Že si onu starou reklamu na Quattro nepamatujete? Tady je, pochází z roku 1986 a vznikla na skokanském můstku ve finské Kaipole. Stoupání je tu osmdesátiprocentní, což znamená sklon 37,5 stupně.