Z příštího autosalonu ve švýcarské Ženevě se už dříve odhlásily Volvo a Ford. To byla velká ztráta pro nejvýznamnější autosalon. Zatím ale tahle výstava držela ty nejdůležitější vystavovatele u sebe dostatečně pevně. Jenže rozpad pokračuje. V březnu roku 2019 se nezúčastní ani Jaguar a Land Rover.

Součástí představení nového Range Roveru Evoque bylo i několikatýdenní rozmístění drátěných soch v Londýně.

Součástí představení nového Range Roveru Evoque bylo i několikatýdenní rozmístění drátěných soch v Londýně.

FOTO: Land Rover

Za velké peníze malá prezentace

Automobilky jednohlasně označují autosalony za přežitek. Příliš vysoké poplatky za výstavní plochu násobí opulentní výstavní stánky, náklady na přepravu vozidel, techniky, lidí… Ohromné náklady pak nekorespondují s tím, co automobilka očekává od prezentací svých novinek. Každá touží být na titulních stránkách novin, časopisů i webových stránek. Jenže na autosalonu je tolik novinek, že se na každou z nich dostane jen zlomek vytouženého prostoru.

A tak už před lety začaly automobilky houfně opouštět autosalony. Ten v Detroitu málem zanikl. Stejně tak i tokijský autosalon měl ohromné problémy, ale nakonec je překonal. V Evropě pak nastalo schizma, když se v sudé/liché roky střídají podzimní autosalony v Paříži a Frankfurtu nad Mohanem. Francouzské značky odmítly jezdit do Německa a naopak. Takže se z nich stal jakýsi svátek tuzemských aut - ve Francii francouzských a v Německu německých.

Ženeva odolávala. Firmy prohlašovaly, že tenhle automobilový svátek bude stále mezinárodní, i díky jeho pořádání na neutrální půdě. Jak je ovšem vidět, není tomu tak.

Značky raději vytvoří speciální prezentaci podle svého. Dělají ohromné prezentace s úžasnými efekty v dříve „okurkové sezóně“. Mají tak zaručen ohlas všech médií. Bohužel pro odborníky i obyčejného člověka už pomalu není možnost, jak si porovnat různá auta na jednom místě.