Hlavní obsah

Už čtyři značky odřekly účast na ženevském autosalonu

Novinky, fra

Autosalony netáhnou. Automobilky hromadně odříkávají účast na těchto mezinárodních přehlídkách automobilových novinek. Zatím odolával ten nejvýznamnější autosalon Evropy – v Ženevě. Jenže už ani to neplatí.

Foto: Land Rover 2x

Land Rover nedávno představil na ohromné prezentaci novou generaci modelu Evoque. Nemá tak důvod se účastnit autosalonu v Ženevě

Článek

Z příštího autosalonu ve švýcarské Ženevě se už dříve odhlásily Volvo a Ford. To byla velká ztráta pro nejvýznamnější autosalon. Zatím ale tahle výstava držela ty nejdůležitější vystavovatele u sebe dostatečně pevně. Jenže rozpad pokračuje. V březnu roku 2019 se nezúčastní ani Jaguar a Land Rover.

Součástí představení nového Range Roveru Evoque bylo i několikatýdenní rozmístění drátěných soch v Londýně.

Za velké peníze malá prezentace

Automobilky jednohlasně označují autosalony za přežitek. Příliš vysoké poplatky za výstavní plochu násobí opulentní výstavní stánky, náklady na přepravu vozidel, techniky, lidí… Ohromné náklady pak nekorespondují s tím, co automobilka očekává od prezentací svých novinek. Každá touží být na titulních stránkách novin, časopisů i webových stránek. Jenže na autosalonu je tolik novinek, že se na každou z nich dostane jen zlomek vytouženého prostoru.

A tak už před lety začaly automobilky houfně opouštět autosalony. Ten v Detroitu málem zanikl. Stejně tak i tokijský autosalon měl ohromné problémy, ale nakonec je překonal. V Evropě pak nastalo schizma, když se v sudé/liché roky střídají podzimní autosalony v Paříži a Frankfurtu nad Mohanem. Francouzské značky odmítly jezdit do Německa a naopak. Takže se z nich stal jakýsi svátek tuzemských aut - ve Francii francouzských a v Německu německých.

Ženeva odolávala. Firmy prohlašovaly, že tenhle automobilový svátek bude stále mezinárodní, i díky jeho pořádání na neutrální půdě. Jak je ovšem vidět, není tomu tak.

Značky raději vytvoří speciální prezentaci podle svého. Dělají ohromné prezentace s úžasnými efekty v dříve „okurkové sezóně“. Mají tak zaručen ohlas všech médií. Bohužel pro odborníky i obyčejného člověka už pomalu není možnost, jak si porovnat různá auta na jednom místě.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám