Funkce, která dovoluje každému kolu jiný zdvih, vznikla s cílem pomoci autu v terénu, když některá kola ztratí trakci. Jenže zevnitř můžete manuálně ovládat každé kolo zvlášť, takže si můžete dělat v podstatě, co chcete. Třeba i „tancovat” jako lowrider.

Takhle rychle se jednotlivé rohy auta dokážou zvedat díky funkci, která vozu umožní se bez cizí pomoci „vyhrabat”, když zapadne např. v písku. V takové chvíli se všechna kola pohybují stejně, což zvyšuje a snižuje tlak na podložku, čímž zlepšuje trakci a vůz dokáže sám vyjet.

Samozřejmě to asi není samospásné, ale troufneme si říci, že to dokáže hodně pomoci v řadě situací, ve kterých byste jinak prosili o pomoc kolegu s navijákem. Je škoda, že - jak odhadujeme - bude drtivá většina GLE i s tímhle systémem jezdit jen po asfaltu.

Stojí jako dobře vybavené citigo

I na silnici však E-Active Body Control dokáže pomoci. Dokáže zamezit přidřepnutí zádě při prudké akceleraci anebo naopak ponořování přídě při brzdění. V zatáčkách se vůz naklopí dovnitř, podobně jako motocykl či některé vlaky, a tak zčásti eliminuje odstředivou sílu. A v kombinaci s kamerami, které čtou vozovku, se dokáže připravit na nerovnost ještě dřív, než na ni kolo najede, a tak ji lépe odfiltrovat.

Kolik si za tenhle systém Mercedes účtuje? V českém konfigurátoru je tahle položka samotná za necelých 201 tisíc, ale je třeba přikoupit také např. vzduchové odpružení Airmatic; bez něj nedokáže fungovat. To znamená, že k základní ceně nového GLE, která je 1 732 720 korun, je třeba připočíst 274 918 korun. [více zde]

Lowrider

Americký lowrider

FOTO: Profimedia.cz