Automobilka zveřejnila jenom skicu, i z ní je ale vidět všechno podstatné. Je jasné, že scala dostane zcela novou architekturu, odlišnou od fabie či octavie. Hlavním prvkem je dotykový barevný displej o velikosti 9,2 palce.

Ten interiéru přirozeně dominuje a je umístěn vysoko na měkčené palubní desce, a tedy v zorném poli řidiče. Zatím není zřejmé, zda půjde o standardní prvek výbavy. Je možné, že bude existovat několik různě drahých verzí.

Škoda Rapid Liftback vs Spaceback

Proti Škodě Rapid je ve zpracování interiéru vidět velká změna.

FOTO: Petr Horník, Právo

Nový je také desetipalcový přístrojový štít, který bude součástí příplatkové výbavy. Standardně dostanete klasické „budíky”, tedy rychloměr a otáčkoměr. Scala si zachovala i klasickou parkovací brzdu, která postupně z nových automobilů mizí a je nahrazována elektromechanickou variantou.

Neustále on-line

„Díky nové generaci mobilních on-line služeb Škoda Connect mohou cestující vůz zamykat a odemykat pomocí mobilního telefonu a aktualizovat software infotainmentu nebo navigační mapu vzduchem,” upozorňuje Pavel Jína z tiskového oddělení. Scala tak bude první škodovkou, která bude již z výroby on-line díky zabudované SIM kartě.

Škoda se pochlubila i velikostí zavazadlového prostoru, což je disciplína, ve které mladoboleslavská automobilka nad svými konkurenty vede. Konkrétně je to 467 litrů, přičemž po sklopení zadních sedadel objem vzroste na 1410 litrů. Pro srovnání: Octavia liftback nabízí 595 litrů (bez rezervního kola).

Scala je dlouhá 4362 mm, její šířka činí 1793 mm a výška 1471 mm. Rozvor náprav pak dosahuje hodnoty 2649 milimetrů. Další detaily najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]