Lucid Air je tisícikoňový elektromobil, který postavili „zrádci Tesly” - lidé, kteří odešli od automobilky Tesla, aby postavili vlastní elektrické auto. Chtějí s ním konkurovat právě vrcholné verzi Tesly Model S a o tom, že probíhá vývoj, se ví už téměř dva roky. [celá zpráva]

Nyní automobilka oznámila, že jejich stroj překonal rekord produkčních elektrických aut na kalifornském okruhu Laguna Seca. Dosavadní hodnota rekordu byla 1:48,18 a zajel ji závodník Randy Pobst na zcela sériovém Jaguaru I-Pace.

Lucid Air zajel tuhle trať za 1:41,67, tedy o téměř sedm sekund rychleji. A nepřekonal jen elektrický jaguar, ale také skutečné sporťáky jako např. Aston Martin V12 Vantage S nebo Jaguar F-Type R Coupé.

Vývojový prototyp Lucidu Air na okruhu Laguna Seca

Vývojový prototyp Lucid Air na okruhu Laguna Seca

FOTO: Lucid Motors 2x

Takový čas air zvládl na obyčejných silničních letních pneumatikách Pirelli P Zero PZ4. Vývojáři pak chtěli zkusit, kam až mohou zajít, a obuli semislicky (tj. pneumatiky určené pro závodní okruh, ale pořád legální pro jízdu po silnici) Pirelli P Zero Trofeo R. Dostali se na čas 1:39,3.

Zatím to není produkční auto

Má to ale velký háček - čas lucidu není možné považovat za rekord mezi produkčními elektromobily, a to ze dvou důvodů. Air není produkční auto, zatím probíhá vývoj. A kousek, který zajel onen krásný čas, měl místo normálního interiéru závodní skořepinovou sedačku, ochrannou klec, závodní brzdovou kapalinu s vyšším bodem varu a lepší brzdové destičky. Lucid se ale nepokoušel o rekord, jízdy na okruhu byly součástí vývoje.

Vývojový prototyp Lucidu Air na okruhu Laguna Seca

Vývojový prototyp Lucid Air na okruhu Laguna Seca

Před víc než rokem jsme se dozvěděli, že air má omezovač rychlosti nastavený na 350 km/h. Takováhle rychlost není běžná ani mezi supersporty, natož mezi čtyřdveřovými auty - tam kraluje Aston Martin Rapide AMR s 338 km/h. [celá zpráva]

Když pak automobilka zkoušela, co auto skutečně dokáže, vyřadí-li omezovač rychlosti, dostala se až na 378,1 km/h. Zrychlení airu na 100 km/h by mělo být 2,5 sekundy, zhruba stejně jako u Bugatti Chiron.

A přestože vůz ještě není na silnici, jeho základní cena v USA je 60 tisíc dolarů, tedy cca 1,3 miliónu korun. Za tyto peníze ale dostanete „jen” čtyři stovky koní a dojezd 386 km.