Hlavní obsah

Elektromobil odpadlíků z Tesly zajel úctyhodný čas na slavné závodní trati

Automobil s názvem Lucid Air už ohromil svět maximálkou 378,1 km/h, nyní dle oznámení automobilky „překonal dosavadní rekord produkčních elektromobilů na okruhu Laguna Seca v Kalifornii”. S časem 1:41,67 na běžných pneumatikách je rychlejší i než Aston V12 Vantage S. Má to ale zásadní háček.

BEZ KOMENTÁŘE: Lucid Air na Laguna SecaVideo: Lucid Motors

 
Článek

Lucid Air je tisícikoňový elektromobil, který postavili „zrádci Tesly” - lidé, kteří odešli od automobilky Tesla, aby postavili vlastní elektrické auto. Chtějí s ním konkurovat právě vrcholné verzi Tesly Model S a o tom, že probíhá vývoj, se ví už téměř dva roky. [celá zpráva]

Nyní automobilka oznámila, že jejich stroj překonal rekord produkčních elektrických aut na kalifornském okruhu Laguna Seca. Dosavadní hodnota rekordu byla 1:48,18 a zajel ji závodník Randy Pobst na zcela sériovém Jaguaru I-Pace.

Lucid Air zajel tuhle trať za 1:41,67, tedy o téměř sedm sekund rychleji. A nepřekonal jen elektrický jaguar, ale také skutečné sporťáky jako např. Aston Martin V12 Vantage S nebo Jaguar F-Type R Coupé.

Foto: Lucid Motors

Vývojový prototyp Lucidu Air na okruhu Laguna Seca

Takový čas air zvládl na obyčejných silničních letních pneumatikách Pirelli P Zero PZ4. Vývojáři pak chtěli zkusit, kam až mohou zajít, a obuli semislicky (tj. pneumatiky určené pro závodní okruh, ale pořád legální pro jízdu po silnici) Pirelli P Zero Trofeo R. Dostali se na čas 1:39,3.

Zatím to není produkční auto

Má to ale velký háček - čas lucidu není možné považovat za rekord mezi produkčními elektromobily, a to ze dvou důvodů. Air není produkční auto, zatím probíhá vývoj. A kousek, který zajel onen krásný čas, měl místo normálního interiéru závodní skořepinovou sedačku, ochrannou klec, závodní brzdovou kapalinu s vyšším bodem varu a lepší brzdové destičky. Lucid se ale nepokoušel o rekord, jízdy na okruhu byly součástí vývoje.

Foto: Lucid Motors

Vývojový prototyp Lucidu Air na okruhu Laguna Seca

Před víc než rokem jsme se dozvěděli, že air má omezovač rychlosti nastavený na 350 km/h. Takováhle rychlost není běžná ani mezi supersporty, natož mezi čtyřdveřovými auty - tam kraluje Aston Martin Rapide AMR s 338 km/h. [celá zpráva]

Když pak automobilka zkoušela, co auto skutečně dokáže, vyřadí-li omezovač rychlosti, dostala se až na 378,1 km/h. Zrychlení airu na 100 km/h by mělo být 2,5 sekundy, zhruba stejně jako u Bugatti Chiron.

A přestože vůz ještě není na silnici, jeho základní cena v USA je 60 tisíc dolarů, tedy cca 1,3 miliónu korun. Za tyto peníze ale dostanete „jen” čtyři stovky koní a dojezd 386 km.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám