Hlavní obsah

První jízda s Volkswagenem Touareg: Hi-tech off-road s nádechem luxusu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Touareg, nejluxusnější model od Volkswagenu, jede do prodeje. Měli jsme možnost poprvé usednout za jeho volant. V Bratislavě vyráběná třetí generace přináší kromě většího interiéru spoustu nových komfortních a bezpečnostních technologií.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Touareg

Článek

Tu záď si možná spletete s Audi Q7 nebo Porsche Cayenne. Je to takový průsečík obou aut a není divu:  touareg technicky stojí na stejné platformě jako Audi Q7, Porsche Cayenne nebo Lamborghini Urus a Bentley Bentayga. Na příď si asi mnozí budou muset chvíli zvykat, mohutností a množstvím chromových prvků jednoznačně míří na čínské publikum a leckterý zákazník v Evropě dá přednost přeci jenom uhlazenějšímu cayenne. Ale to je věc vkusu, vzhled touaregu jako celku určitě nezklame a nutno kvitovat, že se od ostatní produkce VW liší.

Touareg byl vždycky velkým autem, nová, třetí generace ještě narostla: na délku je o sedm centimetrů delší (nyní 4 878 mm), na šířku o čtyři centimetry (1 984 mm). Nový model je o vcelku zanedbatelných 7 mm nižší (1 702 mm), v praxi to nepoznáte. Vnitřek je prostornější než dříve, ale není to nikterak výrazné – obě přechozí generace nabízely posádce spoustu prostoru ve všech směrech.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Touareg

Zavazadelník narostl na 810 litrů (+ 113 l), to je opravdu hodně. I přes nárůst ve všech směrem je třetí generace lehčí, v závislosti na motorizaci až o 106 kilogramů - také díky výraznému použití hliníku.

Patnáctipalcový displej

Vnitřek kromě důvěrně známého prostředí přináší také obrovskou dotykovou obrazovku, kterou se ovládá naprosto vše od klimatizace po nastavení rádia a navigace. Patnáctipalcový displej působí giganticky a má krásnou a jemnou grafiku, tento typ ovládání (bez haptické odezvy) ale pro spoustu lidí není ideální a třebaže v kombinaci s 12palcovým digitálním štítem oba displeje vypadají „čistě”, osobně by autor článku měl raději časté funkce (klimatizace) ovládané samostatnými tlačítky. Prémiový dojem na vás interiér bezpochyby udělá.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Touareg

Touareg jsme měli možnost vyzkoušet zhruba na čtyřicetikilometrové trati, kterou jsme si nad rámec prvních novinářských jízd zpestřili šotolinovou terénní vložkou. Touareg byl v terénu vždy výborný, verze s upraveným sáním či zvýšenou světlou výšku a terénními pneumatikami zvládaly i velmi těžký terén. Ten ale k dispozici nebyl.

Průlet šotolinovou cestou ukázal, s jakou lehkostí se touareg pohupuje, obzvláště s příplatkovým vzduchovým odpružením. V seznamu příplatkové výbavy nechybí elektromechanické (aktivní) příčné zkrutné stabilizátory a natáčení kol zadní nápravy.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Touareg

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Touareg

Na venkovské silnici zabere touareg více než polovinu cesty, je to zkrátka velké auto, z čehož logicky plynou i některé nedostatky. I přes vyšší hmotnost se popisovaný model v zatáčkách pohybuje celkem s lehkostí, ovšem v rámci kategorie velkých SUV, s golfem bude na zatáčkovité silnici vždy větší zábava.

Šest válců, špičkové světlomety 

Žádný z nabízených touaregů nemá méně než šest válců, zkoušené provedení 3,0 TDI se svými 210 kW (286 k) a 600 Nm nemá mnoho práce ani s takto velkým autem (2 070 kg), ve středním pásmu je nenucenost a nabízená dynamika vskutku vynikající. Vše doplňuje osmistupňová převodovka ZF, řadí hladce, inteligentně, a i z krátké jízdy jí není co vytknout.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Touareg

Z mnoha nových prvků příplatkové výbavy stojí za řeč kromě obvyklých systémů noční vidění a špičková led světla vyvinutá ve spolupráci s Hellou. Každý světlomet má 128 (!) diod. Díky dynamickému asistentovi dálkových světel Dynamic Light Assist lze mít nepřetržitě zapnutá dálková světla.

Touareg je v Česku zatím v prodeji výhradně s třílitrovým TDI, přijde na 1 742 900 korun.  Později přibyde ještě čtyřlitrový osmiválec TDI o výkonu 310 kW (421 k).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Touareg

Anketa

Ohodnoťte vnější vzhled nového VW Touareg (známkování jako ve škole)
1
100 %
2
0 %
3
0 %
4
0 %
5
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasoval 1 čtenář.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám