Seat dle jejích slov má přezkoumat, „jak staví auta, a začít stavět auta vyvinutá pro službu”, uvedla Alonsová v rozhovoru pro web Automotive News. To například znamená, že auto do města potřebuje agilitu a schopnost snadno zaparkovat, nikoliv schopnost klidné jízdy vysokou rychlostí po dálnici.

Seat Ibiza 1,0 TGI - test

Např. nedávno testovaná Ibiza 1,0 TGI (na snímku) je autem spíš do města. Můžou tedy zmíněné vozy budoucnosti vypadat podobně?

FOTO: Marek Bednář, Novinky

„Naše vývojové oddělení by mělo představit první prototypy do konce letošního roku,” uvedla Alonsová s tím, že to nemusí být jen auta. Mohou prý být kombinací automobilu s něčím jiným.

Seat chce patřit k operátorům robotických taxislužeb

Výzkum, na kterém Seat pracuje, také zahrnuje autonomní taxíky. Soustředí se zejména na soukromou mobilitu a chce být, podle slov Alonsové, provozovatelem taxíků bez řidiče.

„Zpočátku budou mít nová vozidla určitou schopnost autonomní jízdy; začneme od schopnosti samočinně zaparkovat,” říká Alonsová. Plná autonomie má následovat. „Technologie existuje, jak ukazuje Waymo.” [celá zpráva]

Jaguar I-Pace s technikou pro autonomní jízdu společnosti Waymo

Jaguar I-Pace s technikou pro autonomní jízdu společnosti Waymo

FOTO: Jaguar

Služby mobility má zastřešovat nově vytvořená společnost Xmoba Ventures, kterou Seat spoluzaložil s firmou Respiro, specializující se na provoz sdílených automobilů v Madridu. V plánu je expanze po Španělsku a pak do dalších jihoevropských zemí, přinejmenším do Portugalska a Itálie.

„Věříme, že změna začne v městských oblastech, kde používání mobility jako služby postupně nahradí vlastnictví aut a pak se přesune do venkovských oblastí. I fanoušci aut opustí svá vlastní vozidla kvůli faktoru nákladů,” doufá Alonsová, na první pohled trochu naivně, ve světlou budoucnost projektu.