Česká automobilka Škoda už nyní balancuje na hraně svých výrobních kapacit, jelikož poptávka po SUV Karoq a Kodiaq neustále roste. Díky tomu by podle slov firmy mohla roční produkce aut vystoupat ze současných cca 1,2 miliónu kusů na 2 milióny do roku 2025.

Jenže tolik aut nemá Škoda kde vyrobit. Přesunutí části výroby do Německa, které právě probíhá, tento problém neodstraní, jak agentuře Reuters řekl odborový šéf Volkswagenu Bernd Osterloh.

„Hledáme další alternativy, které zahrnují výrobu u subdodavatelů,” uvedla Škoda pro Reuters. „Poptávka převyšuje naše výrobní kapacity už i v roce 2018,” dodala automobilka.

Škoda Karoq 4x4 DSG

Ohromná poptávka je prý zejména po SUV Karoq (na snímku) a Kodiaq.

FOTO: Petr Horník, Právo

Delegování výroby některých aut na subdodavatele je relativně běžnou praxí jak u koncernu Volkswagen, tak i u Daimleru nebo BMW. Právě Daimler nechává vyrábět třídu GLC a novou třídu A u finské firmy Valmet Automotive. Ta kvůli tomu letos nabere tisíc nových pracovníků.

Podle Osterloha bude rozhodnutí, jak navýšit výrobu Škody, hotové do listopadu. Tehdy bude vedení koncernu Volkswagen ratifikovat rozpočet na kapacity, technologie a vybavení stran výroby.