Porsche před třiceti lety vyrobilo pouhých 292 kusů tohoto vozu. Každý šťastlivec, který jej má v garáži, ví, že tohle jsou jistě uložené peníze s úžasným úrokem. Ovšem mohou se najít na světě lidé, kterým přijde auto už příliš zastaralé a chtějí ho renovovat a vylepšit. Vylepšit tak, aby se z něj stalo ještě lepší auto do moderní doby.

Těm nabízí Bruce Canepa svůj speciální program, který jim splní přání. Za „pouhých” 750 000 dolarů kompletně zrenovuje auto a ještě mu přidá spousty novinek.

Porsche 959 po úpravě od firmy Canepa

Porsche 959 po úpravě od firmy Canepa

FOTO: Canepa Motorsport

Porsche 959 po úpravě od firmy Canepa

Porsche 959 po úpravě od firmy Canepa

FOTO: Canepa Motorsport

Především kompletně automobil odstrojí, očistí, vyspraví karoserii a znova nalakuje. Samozřejmě nesmí chybět ani pořádný zinkový kabát proti prorezivění. Vyjmutý motor projde podobnou úpravou. Všechno je rozebráno do posledního šroubu, vyčištěno a třeba i potaženo speciální ochranou vrstvou, opraveno, nahrazeno.

Jenže teď přichází ta část složení. A tady už Canepa dělá práci tak trochu navíc. Například zavěšení kol nebo pružení je zcela nové. Dvojité pružící jednotky jsou hi-tec výdobytky moderních závodních aut. Změny jsou provedeny na zavěšení i brzdách.

Porsche 959 po úpravě od firmy Canepa

Porsche 959 po úpravě od firmy Canepa

FOTO: Canepa Motorsport

Porsche 959 po úpravě od firmy Canepa

Porsche 959 po úpravě od firmy Canepa

FOTO: Canepa Motorsport

Motor je překopán razantně. Původní plochý šestiválec o objemu 2,85 litrů měl původně 450 koní. Jenže turba nahradil systém twin-turbo od Borg-Warner. S nimi musel přijít nový motormanagement, vačky, výfuk, písty… Výkon se zvedl na 763 koní.

Původní dodavatel kol je nyní schopen nabídnout ty samé ráfky, ovšem z magneziové slitiny. Na ně se pak nasadí moderní pneumatiky Michelin.