Sebevědomější než v minulých letech krátce po aféře Dieselgate, ale ne tak opulentní jako před ní. Takový byl letošní koncernový večer, probíhající vpředvečer zahájení autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. A koncern z Wolfsburgu k tomu ani nepotřeboval speciální prostory, vystačil si s pavilonem přímo na výstavišti.

Letošek se nesl ve znamení autonomních vozidel a elektrického pohonu. Šéf Volkswagenu Matthias Müller se nechal přivézt autonomním elektroautem velikosti krabice, koncept od Audi si vystačil sám - sám přijel a nikoho nepřivezl. I Škoda na letošním předvádění před zraky nejmocnějších šéfů VW Group měla svůj elektrický koncept, automobil velikosti kodiaqu, Vision E.

Všechno to jsou pouze studie, jakkoliv mohutný nástup elektrických aut v dnešní hysterické době, kdy jsou automobilky na pranýři, zatímco emise lodí, vlaků, letadel a dalších dopravních prostředků nikdo neřeší, patrně nastane. Mluví se o tom již dlouho a na praktické výsledky, použitelné pro normálního smrtelníka, se zatím stále čeká.

Škoda ve Frankfurtu kromě studie elektro-SUV ukáže ve výstavní premiéře nový Karoq a Kodiaq v provedení Scout a Sportline.