Článek
Co je za tím, že se Bugatti rozhodlo prozatím o tuto magickou hranici neusilovat? Vždyť na paty mu šlape konkurence a ve středu jsme vám přinesli informaci o konkurentovi ze stáje Hennesey s názvem Venom F5. Ten si brousí zuby na titul. [celá zpráva]
Jenže Bugatti zatím stoicky mlčí, protože ví svoje. Výkonu má chiron na rozdávání, vždyť má čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o objemu osm litrů, který vyprodukuje 1102 kW (1500 koní) a 1600 Nm v rozmezí 2000 až 6000 ot./min. Na stovku zrychlí za 2,5 sekundy. Při představení vozu hovořili manažeři značky o 420 km/h jako maximálce, pak ale připustili, že to je jen elektronické omezení a auto dokáže jet i víc. Kolik?
To se bohužel ještě nedozvíme. Dlouho se to nedozvíme. Vše totiž závisí na pneumatikách. Na světě prostě nejsou pneumatiky, které by snesly tak extrémní zátěž, jako je jízda rychlostí 450 km/h a výš. Takže Bugatti trpělivě čeká, až Michelin, dvorní dodavatel obutí, nějaké postaví. A protože je nemá Bugatti, nemá je ani Hennessey, Koenigsegg apod. Takže teprve až budou, uvidíme velký boj o prvenství.