Cesta Škody do USA určitě nebude snadná. Naznačuje to i vyjádření nejmenovaného člena představenstva koncernu Volkswagen.

„Vstup na tento obrovský trh s neznámou značkou, modely určenými pro Evropu a neexistující dealerskou sítí je čirá sebevražda,” uvedl vysoce postavený manažer VW v americkém časopisu Automobile. „To poslední, co Volkswagen of America nyní potřebuje, je interní kanibalizace.”

O vstupu Škody na severoamerický trh by se mělo rozhodnout příští rok. Automobilka už si nechala zaregistrovat některé ochranné známky svých modelů. Vzhledem k odlišnostem amerických zákazníků přicházejí podle našeho mínění v úvahu následující čtyři modely: Octavia, Yeti, Superb a Kodiaq. Cokoliv menšího by moc šancí na úspěch patrně nemělo.

Škoda už v USA jednou byla

Mladoboleslavská automobilka dodávala auta na severoamerický trh od konce padesátých let do začátku let šedesátých. O možném návratu na trh ve Spojených státech, který je po Číně druhým největším automobilovým trhem na světě, uvažuje Škoda coby dceřiná společnost německého koncernu Volkswagen již delší dobu.

Někteří experti spatřují v případném vstupu škodovek na tamní trh příležitost pro celý koncern, který by si tím mohl vylepšit pověst. Ta doznala značných šrámů kvůli rozsáhlému skandálu s falšováním testů emisí naftových aut.