V Japonsku budou padat hlavy. U Mitsubishi už první padla, když kvůli kauze s manipulací hodnot spotřeby, odstoupil šéf Mitsubishi Motors Tecuró Aikawa. [celá zpráva]

Provalilo se totiž, že zaměstnanci měřili spotřebu automobilů nedovoleným způsobem. Japonská norma má jízdní cyklus zaměřený především na jízdu ve městě, což ovšem znamená vysoké hodnoty spotřeby. U Mitsubishi ale používali jízdní cyklus americký, který je více zaměřený na jízdu po dálnici. [celá zpráva]

V Jižní Koreji pak Nissan dostal pokutu za zařízení u modelu Qashqai, které umožnilo manipulovat s testy emisí. [celá zpráva]

V Suzuki si ulehčili práci

Ovšem to není všechno. V Japonsku se po zásahu vlády, která požaduje přezkoumání všech vozidel a automobilek, přiznala automobilka Suzuki, že i ona nemá úplně legální údaje o spotřebě. I když až tak podvod to není. Jde o to, že u Suzuki si ulehčili práci a hodnoty spotřeby místo měření, extrapolovali z testů v aerodynamickém tunelu. Důvodem bylo hlavně to, že Suzuki má svůj testovací okruh daleko od továrny a vysoko v horách, kde se často mění počasí.

Suzuki ale své přiznání doplnilo tím, že všechny vozy, které jsou tímto dotčené, dodatečně prověřilo skutečným jízdním testem. Výsledky jsou v normě rozptylu, takže Suzuki vlastně extrapolovalo přesně a nic se nikde měnit nemusí. I přesto akcie automobilky po uvedení celé kauzy poklesly o jedenáct procent.

Evropa a USA: Zatím jen VW

V Evropě a v USA se zatím přiznal jen Volkswagen. Kauza Dieselgate dolehla na firmu velmi těžce, ale koncern ji, jak se zdá, ustál velmi dobře. Podezření na další falšování je ale moc. Mezi podezřelými je třeba Fiat [celá zpráva] nebo Opel [celá zpráva].

Všechny značky ale shodně zapírají a hlásí, že jejich auta žádný software pro snižování emisí během testů nemají.