Už patří k tradici, že studenti tohoto učiliště pod vedením školy i přímo odborníků z praxe vytvářejí vlastní vize aut. Vize, které vycházejí z reálného základu. Už jsme mohli vidět jejich CitiJet, tedy kabriolet ze Škody Citigo a pickup na bázi Škody Fabia – Funstar.

Nyní představilo 26 žáků nový model. Jeho základem je Škoda Rapid. Základem ovšem není proti očekávání klasický liftback, jak by se dalo očekávat, ale verze Spaceback. Vlastně všechno, co bylo za B-sloupky, je nové.

Linie střechy se svažuje dolů, a přestože vzadu chybí dveře, na první pohled to vypadá, že by tam klidně mohly být. Zcela vzadu na boku jsou totiž taková malá doplňková okénka. První pohled tak trochu klame a snaží se vyvolat dojem coupé-sedanu. Auto však bylo ještě bez skleněné střechy a dveří.

Škoda Atero

Škoda Atero

FOTO: Škoda Auto

Škoda Atero

Škoda Atero

FOTO: Škoda Auto

Ovšem zezadu tohle auto, které je ještě nedodělané, odhaluje svojí originalitu naplno. Záď je totiž výklopná. Od červeného spoileru až k zadnímu nárazníku. Je to nevelké víko, které ukrývá zavazadelník, zde ovšem obsazený audioaparaturou. Zesilovač nabízí výkon 1800 W, subwoofer 400 W. Uvnitř interiéru pak je čtrnáct reproduktorů.

Škoda Atero

Škoda Atero

FOTO: Škoda Auto

Škoda Atero

Škoda Atero

FOTO: Škoda Auto

Jmenovka na zádi Atero už autu zůstane. Červené R pak odkazuje na sportovního ducha vozu. Ostatně na přední kapotě ohromné výstupy vzduchu z motorového prostoru dávají tušit, že uvnitř bude burácet něco opravdu silného. Ale není to tak. Jde o klasickou zážehovou čtrnáctistovku TSI s výkonem 92 kW a dvouspojkovou převodovkou. Upraven byl jen vzhled agregátu.

Auto má velké kotoučové brzdy, které pocházejí ze Škody Octavia RS, která studii darovala i velká osmnáctipalcová kola Turini.