Brouk pro 21. století narostl ve všech směrech. Nová verze měří 4278 mm (152 mm navíc oproti verzi z roku 1998), je široká 1808 mm (84 mm), ale je nižší o 12 mm (nyní 1486 mm). Rozvor náprav má hodnotu 2537 mm. Kufr nabídne 310 litrů pro zavazadla. Automobil sdílí techniku s golfem, zachoval si však původní originální exteriér.

Prodejně se ovšem broukovi nedaří (prodává se méně vozů než u první novodobé generace, asi 40 tisíc ročně), a tak není divu, že Volkswagen v době dozvuků aféry Dieselgate nejspíš beetla pošle k ledu. Volkswagen oficiálně údajné ukončení výroby nekomentoval, z jeho současné strategie je ale zřejmé, že přednost mají SUV a nejrůznější crossovery, které dovedou vydělat peníze.

Volkswagen Beetle (úplně první generace) je jedním z nejprodávanějších automobilů na světě. V mateřské továrně ve Wolfsburgu se do roku 1974 vyrobilo téměř 12 miliónů brouků. Koncem 70. let se jejich produkce přesunula z Německa definitivně do Mexika. Úplně poslední původní brouk sjel z linky 30. července 2003, 64 let po začátku výroby, exemplář s pořadovým číslem 21 529 464.

Video

Test Volkswagenu Beetle

Zdroj: Novinky.cz