Porsche 911 z osmdesátých let byla prý asi nejzábavnější. Měla už velmi vysoký výkon, který ale stále nebyl omezován emisemi. Přitom pověst zběsilého auta, kterému ujede zadek okamžitě, jen co se řidič přestane na 100 % věnovat řízení, byla v téhle době už trochu obroušena.

Mohla za to třeba nová převodovka od Getragu, hydraulicky ovládaná spojka nebo upravené vstřikování L-Jetronic. A závodní zkušenosti už byly tak bohaté, že Porsche se dokázalo vyšvihnout i na vrchol takových soutěží, jako byla rallye.

1985 Porsche 911 Rally

1985 Porsche 911 Rally

FOTO: RM Sothebys

Proto si představte, že na prodej bylo to nejzábavnější Porsche v historii a ještě navíc v rallyové verzi s najetými 127 000 km. Zvednuté, s ochráněným podvozkem, vysokozdvihovými tlumiči KW, upraveným motorem pro rallyové nasazení (tradiční flat-six 3.2 ovšem se zlepšeným chlazením, sáním vzduchu apod.), patnáctipalcovými koly s pneumatikami Pirelli P Zero Rally, závodními sedadly, volantem OMP a luxusní mechanickou kulisou převodovky.

1985 Porsche 911 Rally

1985 Porsche 911 Rally

FOTO: RM Sothebys

Aukce, která se konala v Los Angeles pod taktovkou věhlasné aukční síně RM Sotheby´s, měla ve výhledu zisk kolem 100 000 dolarů. Výsledek překvapil. Patrick Long, testovací jezdec továrny Porsche, kterému vůz patřil, za něj dostal 250 000 dolarů, tedy asi 6,6 miliónu korun. Ovšem tyhle peníze si nenechá. Celý výtěžek aukce věnoval na charitu.