Ve dvacátých letech minulého století došlo k poklesu odbytu automobilů - a tak Václav Klement zajistil alternativní vytížení továrny licenční výrobou leteckých motorů Lorraine-Diétrich. Letecké motory s označením L&K-Lorraine-Diétrich se vyráběly ve dvou verzích – jako osmiválec o výkonu 400 koní a dvanáctiválec s výkonem 450 koní.

Právě silnější motor s datem výroby 1926 je díky zápůjčce z Národního technického muzea nyní nově k vidění i v Mladé Boleslavi. Dvanáct válců je uspořádáno do W, tedy do tří řad po čtyřech válcích, nejvyššího výkonu agregát dosahuje při 1850 otáčkách za minutu.

Spotřeba paliva se udávala z dnešního pohledu kuriózně: za hodinu činila 240 gramů paliva a 12 gramů oleje na každého jednoho koně výkonu.

Letecké agregáty z mladoboleslavské továrny se montovaly například do letounů Letov Š-12 a ŠB-16.