První dojem? Čistý, lehce konzervativní design, který okamžitě rozeznáte od octavie (což u současných škodovek není pravidlo). Tvary, které jen tak nezestárnou, se od linie rapid/fabia/octavia vskutku hodně odlišují.

Chybí nám tady odvážné, drzé přední světlomety ze studie VisionC. Trojúhelníkový tvar, byť ne tak explicitní, zde ale najdete. Moc pěkné jsou světlomety při rozsvícení: zatímco denní svícení zajišťuje úzká linka ve tvaru obráceného L, když zapnete potkávací světla, všimnete si uvnitř sedmi kratších linek. Působí to luxusně, v základní výbavě se ale budete muset spokojit s klasickými halogenovými žárovkami.

Výfuky schované, světla působí jako od Audi

Zadní světla jsou protažená do karoserie, přesně jak to ukazovala první skica. Superb teď působí trochu jako Audi A4/A6/A8, hezkým detailem je trojúhelník umístěný přímo ve víku kufru. Třetí generace mimochodem již nemá složité otevírání TwinDoor, ale jde čistě o liftback, zadní víko se tedy vyklápí celé.

Škoda Superb třetí generace (skica, 2014)

Škoda Superb třetí generace (skica, 2014)

FOTO: Škoda Auto

Výfuky jsou elegantně schované, což je prvek, který má šéfdesignér Škody Jozef Kabaň velmi rád a postupně jej praktikuje na všechny nové modely z Mladé Boleslavi. Interiér díky hodnotně působícím lištám nabídne luxusní nádech, který ale částečně devalvuje velké množství použitých dílů z třetí generace octavie.

Mezi špičku střední třídy bude patřit nabídnutý prostor nejenom pro zavazadla, ale hlavně pro posádku. Proti druhé generaci už superb nepůsobí jako přerostlý jezevčík, více místa je i v příčném směru, za což může pěticentimetrový nárůst šířky.

Nový superb dostane elektromechanickou parkovací brzdu i adaptivní tlumiče.

Nový superb dostane elektromechanickou parkovací brzdu i adaptivní tlumiče.

FOTO: Škoda Auto

Škoda Superb třetí generace (skica, 2014)

Škoda Superb třetí generace (skica, 2014)

FOTO: Škoda Auto

Superb zhubl až 75 kg, kompletně se odhalí zítra

Proti předchozí generaci nový superb zhubl až 75 kilogramů, a to i navzdory tomu, že rozměry narostly. Šířka je větší o skoro pět centimetrů, délka se protáhla o zhruba dva centimetry, kvůli výrazně zkrácenému přednímu převisu se rozvor roztáhl o osm centimetrů.

Ve světové premiéře se „třetí” superb ukáže v březnu na ženevském autosalonu. Na trh ještě letos přijde i praktičtější karosářská verze kombi.

Mladoboleslavská automobilka nechala na začátku února také poprvé nahlédnout do útrob své vlajkové lodi. [celá zpráva]

Displej na středovém panelu je v superbu totožná s octavií

Displej na středovém panelu je v superbu totožný s octavií.

FOTO: Škoda Auto

První pohled do interiéru Škody Superb, zde ve vrcholném provedení Laurin & Klement.

První pohled do interiéru Škody Superb, zde ve vrcholném provedení Laurin & Klement.

FOTO: Škoda Auto