„Existuje však mnoho faktorů, které nelze ovlivnit,” upozornil Neumann. Oficiálním cílem firmy proto nadále zůstává vrátit se k zisku v roce 2016, píše Wall Street Journal Deutschland.

Neumannovým dlouhodobým cílem zůstává učinit z Opelu dvojku na evropském trhu s osobními automobily. V loňském roce byl Opel třetí nejprodávanější značkou v Evropě po německém Volkswagenu a americkém Fordu. Podíl Opelu na evropském trhu loni poprvé za 15 let stoupl a Neumann počítá s jeho nárůstem také letos.

Opel, který je součástí největší americké automobilky General Motors, podle WSJD vloni díky úsporným opatřením snížil ztrátu o zhruba 60 procent na přibližně 800 miliónů dolarů (16 miliard korun).

Podle studie německého Centra pro automobilový výzkum (CAR) se loni ztráta Opelu připadající na jeden prodaný automobil snížila na 607 eur (asi 17 000 korun) z předloňských 1341 eur (37 500 korun).