Nový a pro Seat první sportovně-užitkový model má být postavený na platformě MQB, nabízet se tedy bude jak s pohonem pouze předních kol, tak i jako čtyřkolka. Tipnout si lze i nasazení čtyřválcových naftových a benzínových motorů, které využívají modely Ibiza/Golf/Octavia. Více informací zatím není k dispozici, oficiálně je ale potvrzeno to nejdůležitější: SUV s logem Seatu dorazí v roce 2016.

Nové SUV je vyvíjeno v Technickém středisku španělské značky v Martorellu, pracuje zde zhruba 900 inženýrů. Otázkou je, zda se nové SUV nebude vyrábět společně s novou škodovkou podobného typu na stejné lince v Kvasinách, nejmladším ze tří výrobních závodů Škoda v České republice. Nové „velké SUV” od Škody se má mimochodem začít prodávat ve stejném roce jako to od Seatu.

Velké SUV od Škody zatím existuje v podobě hliněného modelu.

V Mladé Boleslavi se už vyrábí pro značku Seat model Toledo, což je převlečený rapid. Škoda si nové SUV, pro které se vžil pracovní název Snowman (šéfem Škody Vahlandem nazvaný „výmyslem médií”), vyvíjí s použitím koncernových dílů sama v Česaně a je tedy otázkou, na kolik se bude španělská verze lišit. Ale na odpověď je ještě velmi brzy.

Velké SUV od Škody zatím existuje v podobě hliněného modelu, vývojové práce jsou teprve na samotném začátku. Nový model od Škody s délkou kolem 4,6 metru bude pěti- nebo sedmimístný, základem se má stát modulární platforma MQB, na které stojí většina modelů koncernu Volkswagen s pohonem předních kol.

Vzpruha pro ztrátový Seat

Po novém konceptu autosalonů je zpráva o prvním SUV španělského Seatu určitou vzpruhou tohoto jinak problematického dítka koncernu Volkswagen. Ale možná se začalo blýskat na lepší časy, protože kupříkladu závod Martorell loni zaznamenal nejvyšší počet vyrobených vozů od roku 2007 a výborných prodejů dosahuje i model Ibiza.

Finančně ale na tom Seat není nejlépe a za loňský rok utržil ztrátu 149 miliónů eur (cca 4,09 miliardy korun). Seat na rozdíl od Volkswagenu a Škody na každém prodaném automobilu prodělává. [celá zpráva]