Hlavní obsah

Nový sportovní leon se poprvé ukázal, má o 60 koní více než Octavia RS

Novinky, maž

Seat odtajnil podobu nejvýkonnější verze modelu Leon. S tradičním štítkem Cupra se koncernový sourozenec Golfu GTI a Octavie RS bude nabízet ve tří a pětidveřové variantě. Světová premiéra proběhne v březnu na ženevském autosalonu.

Foto: Seat

Seat Leon Cupra (2014)

Článek

Leon Cupra, mimochodem nejvýkonnější sériový vůz značky Seat, se bude nabízet ve dvou různě výkonných verzích. Motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů je pro obě verze totožný. Základem je verze naladěná na 195 kW/265 k, silnější pod označením Cupra 280 nabídne – jak je zřejmé už z názvu – 280 koňských sil, nebo chcete-li 206 kilowattů. Obě verze mají stejný točivý moment – 350 Nm, který je dostupný mezi 1750 až 5300 otáčkami.

To je o 60 koní, respektive 45 k více, než kolik má benzínová Octavia RS. Aby tento model splnil přísné emisní normy, má – stejně jako jeho koncernoví sourozenci - systém dvojitého vstřikování - přímé (vstřik do válců) doplněné při částečném zatížení o nepřímé vstřikování do sacího potrubí.

Foto: Seat

Seat Leon Cupra (2014)

Foto: Seat

Seat Leon Cupra (2014)

Leon má tři nebo pět dveří

Leon se nabízí s pětidveřovou karoserií nebo jako třídveřové kupé, Octavia RS je liftback nebo kombi, v nabídce má ale proti leonu dieselový motor  (porovnání TSI vs. TDI pomocí profesionálního zařízení Race Logic najdete v našem dřívějším testu. [celá zpráva]

Pro všechny výše zmíněné varianty je v nabídce automatická převodovka DSG nebo šestistupňová manuální převodovka.

Foto: Seat

Seat Leon Cupra (2014)

Standardně uzávěrka diferenciálu

Vrcholná Cupra 280 zvládne s DSG sprint 0-100 km/h za 5,7 sekundy (5,8 sekund s “manuálem”). Všechny verze mají nejvyšší rychlost omezenou při 250 km/h.

Leon má standardně pro zlepšení trakce i ovladatelnosti v zatáčkách uzávěrku diferenciálu přední nápravy. Seat uvádí, že systém používá elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou sadu lamel. Maximální svorný účinek je 1600 Nm a v extrémním případě může být 100 procent hnací síly přenášeno na jedno kolo.

Foto: Seat

Seat Leon Cupra (2014)

Silnější verzi Leonu Cupra poznáte podle unikátních devatenáctipalcových kol, nápisem Cupra na třmenech brzd, zadním střešním spoilerem nebo podle černých krytů zpětných zrcátek. Mimochodem, obě verze mají full LED přední světlomety, což je v této cenové kategorii stále neobvyklé.

Cena na českém trhu zatím nebyla oznámena, světová premiéra proběhne v březnu na ženevském autosalonu, prodej bude patrně zahájen hned poté.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám