Škodovka poprvé ve své historii představuje pětidveřové kupé. Studie je podle automobilky předzvěstí evolučního kroku v designu škodovek, které mají být v budoucnu expresivnější, dynamičtější a emocionálnější.

„VisionC je důkazem vynikající designérské a vývojářské kompetence a podtrhuje dynamiku a vysokou hodnotu značky s bohatou tradicí,“ řekl k představení nového modelu předseda představenstva firmy Winfried Vahland.

Koncept Škoda Vision C představuje nový designový jazyk automobilky

Koncept Škoda VisionC představuje nový designový jazyk automobilky.

FOTO: Škoda Auto

Automobilu vévodí ostré linie, působí velmi aerodynamicky, výrazným prvkem je pak zvolna se svažující záď ve stylu, který najdeme například u modelů Audi v provedení Sportback nebo VW Passatu CC. Proti nim si ale VisionC zachovává některé typické škodovácké atributy, například u zadních bočních dveří zasahuje zvedající se výběžek karoserie do zadní strany okénka, což známe ze sedanu Octavia i z dosluhující Fabie.

Další připomínkou škodovácké DNA je rozměrný a praktický zavazadlový prostor, překvapivě radikálně zakončené páté dveře se otevírají celé i s oknem jako liftback.

Škoda Vision C

Škoda VisionC

FOTO: Škoda Auto

Zaujmou ale i další prvky, například výrazné prolisy na kapotě a podél boků karoserie, sebevědomá příď nebo zcela nový design světel.

Zadní světla konceptu Škoda Vision C nenavazují na oktávkovou tradici svítilen do tvaru písmene C.

Zadní světla konceptu Škoda VisionC nenavazují na oktávkovou tradici svítilen do tvaru písmene C.

FOTO: Škoda Auto

Pojízdný prototyp se zážehovým turbomotorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW se předvede v plné kráse na autosalónu v Ženevě. Je uzpůsoben pro spalování benzínu i zemního plynu. Je postaven na koncernové platformě MQB stejně jako nová Octavia, Mladoboleslavští se však brání prostému označení Octavia Coupé. Studie pětidveřového kupé má podle nich hlavně ukázat šíři možností inovativních koncepcí karoserie.