O pohon se stará, pro AMG netradičně, pro auta mercedesácké platformy MFA tradičně, čtyřválec s přeplňováním. Motor splňující přísnou emisní normu Euro 6, však nedostatkem výkonu rozhodně trpět nebude.

Dvoulitrový čtyřválec s kompresním poměrem 8,6:1 a pracovním tlakem 1,8 baru totiž produkuje 360 koní (265 kW) při 6000 otáčkách a masivních 450 Nm dostupných při 2250 až 5000 otáčkách. Je důležité zmínit, že tento čtyřválec je mezi produkčními motory nejvýkonnější na světě.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (2014)

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (2014)

FOTO: Mercedes-Benz

Stejný motor pohání také nedávno představený model CLA 45 AMG a A45 AMG. [celá zpráva]

Stovka za 4,8 s 

GLA AMG model zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy (o 0,2 s horší hodnota než u A45 AMG a CLA), nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při tradičních 250 km/h. Čtveřicí válců proteče v kombinovaném režimu 7,5 litru (čtyřválcoví AMG bratři jezdí v průměru za 6,9 litru).

Výkon se přenáší na obě dvě nápravy (systém 4Matic) prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky AMG Speed Shift DCT-7, manuální skříň žel nebude k dispozici. Jako malou náplast tato převodovka standardně obsahuje „pádla” pod volantem.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (2014)

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (2014)

FOTO: Mercedes-Benz

Standardem pro AMG verzi popisovaného modelu je agresivnější přední maska, snížený podvozek a výkonnější brzdy od věhlasného Bremba. V příplatkové výbavě bude figurovat i aerodynamický paket s výrazným zadním spoilerem. Kola mohou mít velikost 19 nebo 20 palců, standardem bude průměr osmnáct palců. Uvnitř vozidla je tříramenný volant a (na přání) skořepinové sedačky.

Světová premiéra proběhne ještě tento měsíc na autosalonu v Detroitu, podle Mercedesu v pondělí 13. ledna. Prodejní cena zatím nebyla oznámena.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (2014)

Mercedes-Benz GLA 45 AMG (2014)

FOTO: Mercedes-Benz