Saab zatím vyrábí jediný model, 9-3 Aero v karosářské verzi sedan. Ten samý model se vyráběl i jako kabriolet a kombi, o výrobě těchto karosářských verzí ale zatím nepadlo ani slovo.

Nový vlastník Saabu nesmí používat původní logo, to se tedy změnilo jak na karoserii 9-3 Aero, tak na discích kol. Ve všem ostatním se ale jedná o totožné auto s modelovým rokem 2011. Mimochodem, potřebné díly dodává do továrny na 400 dodavatelů.

Nové logo na kapotách saabů.

Nové logo na kapotách saabů

FOTO: Saab

Vyrábí se kusově přibližně deset aut týdně, což znamená pouhá dvě auta během jednoho pracovního dne. Nabízí se jediná motorizace, konkrétně dvoulitrový přeplňovaný benzínový motor, jenž nabídne výkon 220 koní.

Ceny od 850 000 korun

V nabídce je buď verze se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s automatem se stejným počtem rychlostních stupňů. Tato verze přijde nejméně na 850 000 korun (279 000 švédských korun), za samočinnou převodovku dáte navíc v přepočtu 30 tisíc korun. Saab hodlá nejprve uspokojit zákazníky ze Švédska a Číny, ostatní trhy přijdou na řadu na jaře 2014.

Stojí za to ještě připomenout, že letos v září se pokusně rozjela výrobní linka – výsledkem byl jeden kus modelu 9-3. [celá zpráva]

Příští rok by chtěl Saab představit hybridní verzi, která bude využívat spalovacího motoru v kombinaci s elektromotorem.

Saab vyráběl automobily od roku 1949 a součástí General Motors se stal v roce 1989. Od té doby byl však téměř nepřetržitě ztrátový. Historii této výrazné švédské automobilky se sedmdesátiletou tradicí najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]