Hlavní obsah

BMW ukázalo hybridní i8 v sériové verzi, stovku zvládne za 4,4 s 

Novinky, maž

Dle očekávání frankfurtského autosalonu se na stánku BMW dá prohlédnout sériová verze hybridního sportovního kupé i8. To je poháněno kombinací tříválcového benzínového motoru a elektromotoru. BMW i8 má oficiálně udávanou normovanou spotřebu 2,5 l na 100 ujetých kilometrů.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW i8

Článek

Atraktivně vypadající kupé je dlouhé 4689 mm, široké 1942 mm a vysoké pouhých 1293 mm. BMW hodně dbalo na celkovou hmotnost a výsledkem je díky použití karbonu a hliníku pohotovostní hmotnost – na hybrid velmi solidních – 1490 kg. Stranou nezůstala ani aerodynamika, koeficient odporu cx má hodnotu 0,26.

Foto: BMW

BMW i8

Pohon má na starost přeplňovaný tříválec TwinPower Turbo o výkonu 170 kW (231 k) a točivém momentu 320 Nm. Ten pohání zadní kola.

Ta přední naopak roztáčí elektromotor. Má výkon kW (131 k) s točivým momentem 250 Nm. Celkový výkon je podle BMW 362 koní a 570 Nm točivého momentu.

Foto: BMW

BMW i8

Normovaně naměřená hodnota spotřeby činí v kombinovaném cyklu fantastických 2,5 l/100 km, jde však spíše pouze o teoretickou hodnotu. Reálná spotřeba při využití potenciálu motoru bude podle nás dvoj– až trojnásobná.

Cenu zatím BMW neuvedlo

Zrychlení na stokilometrové tempo zvládne i8 za 4,4 s, nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h. V čistě elektrickém režimu je nejvyšší hodnota omezena na 120 km/h a dojezd činí maximálně 35 kilometrů. Dojezd na kombinaci obou výše popisovaných pohonů činí cca 500 kilometrů.

Foto: BMW

BMW i8

Cenu zatím BMW neprozradilo a neznámé je také přesné datum zahájení prodeje. Standardem jsou dvacetipalcová kola a přední světlomety kompletně z diod (v příplatkové výbavě jsou i světově unikátní laserová světla). Vzhledem k tomu, že BMW už dříve ukázalo koncept i8 v otevřené verzi, je velmi pravděpodobné, že se v nedaleké budoucnosti ukáže i ta.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW i8

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám