Elektromobily byly kdysi považovány za technologii, která povede k revoluci v automobilovém průmyslu a časem vytlačí vozy s klasickým benzinovým pohonem. Prodej elektromobilů však zůstává stále na nízké úrovni, a to kvůli vysokým nákladům a omezené délce jízdy.

Obvykle elektroauta ujedou na jedno nabití 100 – 150 kilometrů, velmi záleží na jízdním stylu a podmínkách jízdy. Pokud si zapnete v mrazivém počasí topení, dojezd rapidně klesá. Pokles dokonce způsobuje i to, že si během jízdy pustíte stěrače předního okna. V Česku elektromobily nejsou vůbec rozšířené, množství elektrických automobilů se v tuzemsku počítá v jednotkách kusů.

Německý průmysl chce do alternativních pohonů masivně investovat

Německý automobilový průmysl hodlá do alternativních pohonů během příštích tří až čtyř let investovat zhruba 12 miliard eur (přes 300 miliard korun).

"Jízda na elektřinu již není vizí, je to realita," uvedl prezident německého svazu automobilového průmyslu VDA Matthias Wissmann. "Na našich silnicích jsou již tisíce takových vozů a do konce příštího roku budou mít německé automobilky v prodeji minimálně 16 sériově vyráběných elektromobilů," dodal.

Podle průzkumu německého autoklubu ADAC se nyní němečtí motoristé staví k elektromobilům mnohem skeptičtěji než před dvěma roky a jsou méně ochotni smířit se s potížemi, jako je například dlouhá doba nabíjení baterie.