Karosérie vychází z běžné 208, má však několik sportovních doplňků – výraznější přední masku a boční prahy, malý zadní spoiler, difuzor a hranaté koncovky výfuku. Karosérie má při pohledu z boku výrazné prolisy, vzadu nahoře ji zdobí decentní označení GTi.

Podvozek je oproti výchozímu modelu upraven (pružiny, nastavení tlumičů, torzní stabilizátor), zesílená je i přední nápravnice a zadní příčná vzpěra. O kolik je podvozek snížen, není jasné. Zda bude mít 208 GTi elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu, také zatím není jisté. Standardem jsou lité „sedmnáctky“, vzduchem chlazené brzdové kotouče mají vpředu průměr 302 mm, vzadu 249 mm. ESP lze údajně zcela vypnout.

Peugeot 208 GTi (sériová verze)

Peugeot 208 GTi

FOTO: Peugeot

Čtyřválec s turbem má 200 koní

O pohon se stará stejný motor jako v RCZ THP 200, tj. dvousetkoňový čtyřválec s turbem. Točivý moment má hodnotu 275 Nm. Zrychlení na stovku zvládne tento model pod sedm sekund - konkrétně za 6,8 s. Nejvyšší rychlost činí rovných 230 km/h. To vše při průměrné spotřebě paliva 5,9 litru.

Peugeot 208 GTi váží 1265 kh (včetně normované hodnoty 75 kg pro řidiče a zavazadlo). Na délku měří 3962 mm, je široký 1739 mm a vysoký 1471 mm. Rozvor náprav je 2538 mm.

Interiér 208 GTi s příplatkovým displejem navigace. Dotyková obrazovka je ve standardu.

Interiér 208 GTi s příplatkovým displejem navigace. Dotyková obrazovka je ve standardu.

FOTO: Peugeot

Skvělá je základní výbava obsahující všechno podstatné, prakticky za nic není nutné připlácet. V sériové výbavě máte šest airbagů, sportovní podvozek, přední odvětrávané brzdy s kotouči o průměru 302 mm, sedmnáctipalcová hliníková kola, elektricky sklopná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, automatickou klimatizaci, sportovní sedačky (u hot hatche bez vcelku postradatelného vyhřívání, ale to lze dokoupit) rádio s přehráváním z USB a Bluetooth zdroje (CD je za příplatek) a další vymoženosti.

Jedinou položkou, za kterou bude většina řidičů připlácet, je metalický lak (11 000 korun). Za 521 tisíc tak máte plně vybavené malé auto s výkonem 200 koní. Otázkou je, jak dobře bude duchovní nástupce skvělého Peugeotu 205 GTi jezdit. To zjistíme v červnu, kdy se auto začne prodávat.

Peugeot 208 GTi (sériová verze)

Peugeot 208 GTi (sériová verze)

FOTO: Peugeot