Hyundai přišel s údajem 2159 prodaných aut a tvrdí, že je jedničkou na privátním trhu s náskokem před Škodou o zhruba jeden procentní bod. Podle mluvčího Škody Jozefa Baláže ale korejský konkurent pracuje s chybnými čísly, protože Škoda prodala do března soukromým osobám 3467 vozů. Údaj Škody počítá jak s vozy koupenými v hotovosti nebo na úvěr, tak i s auty, která soukromé osoby pořídily na leasing, kde je majitelem uváděná leasingová společnost. Na první pohled tak vůz vypadá jako firemní.

"Za první tři měsíce letošního roku jsme na českém trhu registrovali celkem 10 558 vozů Škoda, z toho bylo 3467 vozů zakoupeno nebo financováno soukromou klientelou a 7091 vozů bylo pořízeno právními subjekty, tedy firemní klientelou," uvedl Baláž.

Hyundai v poslední době několikrát zpochybnil oficiální statistiky Svazu dovozců automobilů. Upozorňuje například na fakt, že statistiky nezohledňují tzv. reexporty, tedy vozy, které sice byly poprvé zaregistrovány v Česku, následně je ale sami prodejci ve velmi krátké době vyvezli do zahraničí.

Celkový prodej osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí klesl o 16 procent na 36 453 vozů. První Škodě se snížil prodej o pětinu, druhý skončil Volkswagen s růstem o téměř šest procent na 3864 vozů a třetí Hyundai s poklesem o osm procent na 3581 prodaných aut. Následují Ford, Peugeot a Citroen.