Střecha je v případě otevřené verze plátěná, po složení by podle výrobce měla zabírat v kufru jen minimum prostoru (přesné hodnoty zatím nejsou k dispozici). FT86 bude mít uspořádání pro 2+2 cestující, vzadu ale patrně nebude mnoho prostoru.

Toyota FT-86 Open (2013)

Toyota FT-86 Open (2013)

FOTO: Toyota

Technicky bude otevřená verze vycházet z oceňovaného modelu GT86, který vyvinulo Subaru ve spolupráci s Toyotou. Ten má poháněná zadní kola a nízké těžiště. Motor s protiběžnými písty je umístěn co nejníže a současně co nejvíce vzadu, rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu má tak blízko ideálu – konkrétně je to 53:47.

Použitý motor má zdvihový objem 1998 ccm, čtyři válce, přímé vstřikování a vysoký kompresní poměr (12,5:1). Jeho výkon 200 koní na první pohled neoslní, je ovšem nutné si uvědomit, že jde o vysokootáčkový atmosférický motor, který pohání poměrně lehké auto s pohotovostní hmotností 1200 kilogramů.

Největšího výkonu dosahuje motor při 7000 otáčkách, 205 Nm je dostupných při 6600 otáčkách.

Toyota FT-86 Open (2013)

Toyota FT-86 Open (2013)

FOTO: Toyota

Stovku zvládne GT86 za 7,6 sekundy (8,2 v případě automatu). Nejvyšší rychlost je 226 km/h, respektive 210 km/h u samočinné převodovky. Spotřeba paliva činí 7,8 l v případě manuálu, 7,1 litru u automatické převodovky. V Česku stojí od 800 tisíc korun. Novinky.cz již dříve přinesly test s videem. [celá zpráva]