Článek
Nový Peugeot měří na délku 444 cm, rozvor náprav je 265 cm. Do kufru se dle normy VDA vejde 506 litrů zavazadel, což je velmi slušná hodnota (rapid nabídne 550 l). V bezpečnostní výbavě nebude chybět ESP, povinné ABS, až čtyři airbagy nebo nouzový brzdový asistent.
Rapid dostane stejnou výbavu, airbagů může mít ještě o dva více (přední, boční a hlavové). Škoda stejně jako Peugeot zatím prodejní cenu neoznámila. Rapid se začne prodávat na podzim, 301 koncem letošního roku.
Peugeot potvrdil tři motory, Škoda šest
Peugeot potvrdil zatím tři motory, základem je tříválec s výkonem 71 koní (52 kW). Rapid začíná rovněž s tříválcem - 1,2 MPI má výkon 55 kW, tj. 75 koní.
V nabídce pro Peugeot 301 bude dále silnější benzínová šestnáctistovka (podle našeho odhadu půjde o čtyřválec) s výkonem 92 koní (68 kW). Zájemce o vznětové agregáty uspokojí šestnáctistovka HDI s výkonem 92 koní (68 kW). Škoda Rapid má celkem šest motorizací, které mají výkon mezi 55 až 90 kW, neboli 75 až 122 koňskými silami.
Nový Peugeot 301 se bude vyrábět v továrně ve španělském městě Vigo. Světovou premiéru bude mít na letošním pařížském autosalonu. Na stejném místě a ve stejnou dobu se ukáže i konkurent z Mladé Boleslavi - Škoda Rapid. Tu už redaktor Novinek vyzkoušel v praktickém provozu. [celá zpráva]