Passat Alltrack se bude prodávat výhradně s karoserií typu kombi. Automobilka o tomto modelu říká, že vyplní mezeru mezi běžným passatem a vozy SUV typu Tiguan. Čím se Alltrack odlišuje od běžného passatu? Zejména novými nárazníky, rozšířenými podběhy a bočními prahy.

Passat Alltrack má zvětšenou světlou výšku, o kolik ale zatím VW neuvedl. Jinak Alltrack nepřináší nic, co by neměl standardní Passat kombi, jde tak spíše o marketingově zajímavé rozšíření nabídky, nepřinášející ovšem pro zákazníky nic nového či podstatného.

Pro Passat Alltrack budou k dispozici dva přeplňované zážehové motory TSI a dva turbodiesely TDI. Benzinové motory mají výkon 118 kW (160 k) nebo 155 kW (210 k). Naftové motory nabídnou 103 kW (140 k), v silnější verzi pak o třicet koní více - 125 kW (170 k). Nejvýkonnější verze TSI a TDI mají standardně pohon 4x4 (technologie 4Motion) a dvou spojkovou převodovku DSG. U slabších motorů je pohon všech kol v rámci příplatkové výbavy.

Nový Passat Alltrack bude na český trh uveden na podzim příštího roku, jeho cena zatím nebyla stanovena. Otázkou je, zda koncern VW dovolí podobnou outdoorovou verzi také Škodě - a modelu Superb Combi, který je přímým konkurentem Passatu Variant.

VW Passat Variant 2.0 TDI

VW Passat Variant 2.0 TDI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky