Článek
Za přesunem zájmu stojí podle odborníků především pokles cen a marketingové akce prodejců. "Ceny aut klesly v některých segmentech natolik, že si spotřebitelé mohli za stejnou cenu dopřát automobil o třídu vyšší než před rokem či dvěma," uvedl vedoucí automobilové expertní skupiny analytické firmy PwC v ČR Jiří Zouhar.
Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla dávají zákazníci u největšího hráče na trhu, domácí Škody Auto, přednost Octavii z nižší střední třídy před malou Fabií. "Dostáváme se tak na rozložení jednotlivých segmentů obvyklé v ostatních evropských zemích," dodal.
Octavia byla od ledna do března nejprodávanějším modelem vůbec s téměř 6000 prodanými auty, druhý v její kategorii skončil VW Passat s 341 vozy a třetí Ford Mondeo, který si koupilo 327 zákazníků. Celkově druhá Fabia kraluje kategorii malých aut s odbytem 3795 vozů, následuje Renault Thalia s 1347 zákazníky a Ford Fusion, který si vybralo 843 zájemců.
Celkově prodej nových osobních aut v prvním čtvrtletí vzrostl o sedm procent na 42 026 vozů.