Když koncem minulého století nastoupil nový model od Fordu s pojmenováním Focus, veřejnost byla uchvácena neotřelým designem a tehdy málokde vídanou zadní víceprvkovou nápravou. Od té doby se mnohé změnilo a Focus II. generace představoval z pohledu designu vozu pouze slabý odvar. Výtečné nicméně byly - stejně jako u první generace - jízdní vlastnosti.

 

Každé místo palubní desky je doslova zahrnuto nějakým ovladačem, tlačítkem nebo výdechem klimatizace.

FOTO: Ford

Nyní se představila třetí generace, která oproti minulé generaci radikálně změnila design - s trochou cynismu řečeno, přední maska má prvky Mazdy 2, zadní zase Volva C30 (v obou zmíněných značkách mimochodem Ford vlastnil nebo vlastní významný podíl). Ale jako celek design funguje, alespoň na fotografiích. Pozdvižení, jemuž se dostalo první generaci Focusu, nejspíš nenastane.

 

Ford Focus (2010) - střecha se výrazně svažuje

FOTO: Ford

Na podvozku nového Focusu plánuje Ford postavit celkem 10 různých modelů, které bude prodávat ve 122 zemích světa a předpokládá se prodej 2 milióny kusů ročně. Mezi největšího konkurenta Fordu Focus patří Volkswagen Golf.

Ford Focus (2010)

Ford Focus (2010)

FOTO: Ford