Hlavní obsah

TEST: Kombík Focus ST170 v závodním stylu

Novinky, Andrej Poliak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Ford Focus se na nedávném autosalónu v Paříži dočkal nové generace. Naším redakčním testem však prošla ta stávající, v exkluzivním provedení Combi ST 170. S tímto označením je možné Ford Focus na silnici vidět nejméně dva roky. Nicméně do závodnické rodiny focusů vedle třídveřového a pětidveřového hatchbacku patří i provedení kombi.

Foto: Eliška Čabalová-Hlaváčová
Článek

Na úvod je nutné sdělit že dvoulitrový Duratec ST je opravdu lahůdkou, byť vykoupenou vyšší pořizovací cenou. Interiér a designérské provedení není nutné podrobněji rozebírat, neboť tím nejhlavnějším lákadlem je právě motorová jednotka. Vezmu to proto letem světem. Modely s označením ST, což znamená Sport Technologies, doznávají v interiéru a exteriéru několika úprav.

Na voze samozřejmě v zadní části vozu nesmí chybět označení ST 170, atraktivní je i modrá metalíza. Nejvíce však upoutají sedmnáctipalcová litá kola s patnácti paprsky, osazená pneumatikami 215/45 R17. Kombík se díky nim chová jako sportovní automobil, byť mu jeho karosérie neumožňuje čarovat stejným způsobem jako třídveřovému bratříčkovi.

Co se interiéru týká, tak zde zmíním hliníkové sportovní kryty pedálů, elektroluminiscenční ciferníky rychloměru a otáčkoměru, kovové lišty předních prahů s označením ST a především sportovní sedadla. Ta poskytují i při prudkém průjezdu zatáčkou dobré boční vedení, byť poněkud tvrdší. Na delších cestách však poskytují dostatečné pohodlí. Focus sportovní úpravou neztratil nic ze svých užitných hodnot.

Nadupaný dvoulitr

Jak jsem již uvedl, největším lákadlem je pohonná jednotka. Dvoulitrový čtyřválec Duratec ST si s 1300 kg vážícím automobilem v dobrém slova smyslu hraje jako s dětským modelem. Jak by také ne, když disponuje výkonem 127 kW, což představuje 170 koní, a maximálním točivým momentem 196 Nm při 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon vůz nabídne při 7000 otáčkách. O tři sta otáček více již aktivuje omezovač.

S kombíkem tak lze projíždět zatáčky i v kopcovitějším terénu pěkně svižně. Interiér vozu je dobře odhlučněn, což je vzhledem k charakteru vozu pochopitelné. Podobné odhlučnění by například u třídveřové verze nebylo až tak potřeba. Zvuk motoru je totiž, v případě kombi při poslechu mimo vůz, čistý, s vyrovnaným chodem a pro sportovnější pocit by kultivovaný řev motoru posádce určitě nevadil. O převod rychlostí se stará šestistupňová manuální převodovka, která řadí přesně a díky kratší řadicí páce i rychle.

.: Zámek kapoty motoru. Foto NOVINKY/Andrej Poliak

Svižná jízda něco stojí

Podle výrobce si dvoulitr na sto kilometrů ujetých mimo město řekne o 9 litrů. Při úsporné jízdě lze dosáhnout spíše hodnoty blížící se 10 litrům. Svižnější jízda je pak vykoupena spotřebou něco málo přes 11 litrů. Kombinovaná spotřeba se blíží osmi litrům na sto kilometrů. Ve městě motor spálí kolem 13 litrů.

Bezpečnostní výbava obsahuje dnes již samozřejmé airbagy řidiče a spolujezdce a boční aribagy na předních sedadlech. O jistotu na silnici se stará elektronický systém stability (ESP). Tohoto pomocníka lze i vypnout, což se však doporučuje pouze zkušenějším řidičům. Nechybí systém proti prokluzu (TCS) a proti blokovací systém brzd (ABS). V základní výbavě stojí 922 tisíc korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám