Základem hnacího ústrojí konceptu Up! Lite je nově vyvinutý vznětový dvouválec 0.8 TDI s výkonem 38 kW (51 k). S ním spolupracuje elektrický motor a výkonu 10 kW, který je navržen s úkolem snižovat zátěž vznětového motoru při rozjezdech a obnovovat energii vzniklou při brzdění. Během rozjezdů vozu nebo při předjíždění dává E-motor a TDI dohromady výkon 48 kW (65 k).

VW Up! Lite (studie)

VW Up! Lite vypadá futuristicky.

FOTO: VW

Hybridní pohon konceptu Up! Lite je pro dva ze svých provozních režimů nastaven tak, aby mohl fungovat i bez pomoci vznětového motoru. První režim: Během jízdy na volnoběh, když řidič sundá nohu z plynového pedálu (vůz jede setrvačností, TDI motor je vypnut).

Druhý režim: Během jízdy na kratší vzdálenosti, kupříkladu v městském provozu, může být Up! Lite poháněn pouze tzv. E-motorem, který získává energii z lithium-iontové baterie. Pro řazení rychlostí využívá Up! Lite 7rychlostní dvouspojkovou převodovku DSG, známou i z jiných modelů koncernu VW.

Koncept je navíc vybaven systémem Start-Stop, jenž se podle neoficiálních zpráv brzy dostane i do sériových koncernových modelů, pravděpodobně včetně Škody.

VW Up! Lite (studie)

VW Up! Lite (studie)

FOTO: VW

Koncept vyvine maximální rychlost až 160 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlí za 12,5 vteřiny. Vůz měří 3,84 metru, je vysoký 1,40 metru a široký 1,60 metru. Podle VW se koncept „pravděpodobně dočká celosvětového uvedení na trh“.