"Mohu oznámit, že Smart, originál malý kompaktní vůz, přijde do Číny v příštím roce," uvedl na setkání s novináři na čínském autosalonu šéf prodeje a marketingu Klaus Maier. První zájemci by si měli možnost koupit vůz v zemi od poloviny příštího roku.

Pikantní je, že v Číně si lze koupit třikrát levnější kopii Smartu, která samozřejmě není tak kvalitní jako originál.

Čína je druhým největším automobilovým trhem světa a v letošním roce se očekává nárůst prodeje aut v zemi nejméně o 15 procent. Naopak prodej v USA by měl klesnout a v Evropě a Japonsku stagnovat. Automobilky se proto obracejí na Čínu v naději, že poptávka v Číně jim pomůže vyrovnat slabý prodej v dalších oblastech.

Prodej Daimleru v Číně v prvním čtvrtletí stoupl o 42 procent na 8 661 vozů. Čína je druhým největším trhem Daimleru pro sedany třídy S po Spojených státech a na celkovém prodeji těchto modelů se podílí jednou třetinou. Mercedes vyrábí v Číně ve spolupráci se státní automobilkou vozy třídy E a C.

Daimler chce nyní překonat v prodeji luxusních vozů v Číně BMW. Automobilka však zatím neuvedla, v jakém časovém období. BMW je v Číně delší dobu než Mercedes.