Před třemi týdny avizoval Martin Jahn v on-line rozhovoru s našimi čtenáři, že soutěžák Škoda Super 2000 se představí během několika málo dní. Slib je dodržen a Škoda Auto skutečně uvedla nový automobil, určený pro světové rallye.

Základními technickými parametry jsou podle regulí automobilové federace FIA dvoulitrový benzinový atmosférický čtyřválec, šestistupňová sekvenční převodovka a pohon na všechny čtyři kola s trojicí mechanických diferenciálů.

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj, k tomu poznamenal: „Jsme rádi, že jsme zahájili testování Fabie Super 2000. V tomto roce chceme vůz optimalizovat a úspěšně homologovat, abychom jej mohli nasazovat na národní i mezinárodní úrovni. Konkrétní nasazení do soutěží budeme ještě diskutovat v závislosti na pokroku, výsledcích testů a závěrečné homologaci. Plánujeme rovněž nabídnout vůz privátním týmům. Zároveň budeme na bázi zákaznického servisu úzce spolupracovat s našimi zastoupeními po celém světě a společně se podílet na dalším vývoji vozu“.

Nová Škoda Super 2000 pro závody FIA.:. Nová Škoda Super 2000 pro závody FIA.

Automobilka pochopitelně nedala další informace k vozu. Ty se mění závod od závodu s různým nastavením motoru a podvozku a navíc se bude během testování měnit.

V týmu opět Kopecký?

Také se zatím neví, kdo by mohl případně na nové Škodě Super 2000 jezdit. Připomeňme si alespoň některé z posledních jezdců, kteří ještě s předchozí verzí Škody Fabia WRC jezdili: Jan Kopecký, Francois Duval, Mikko Hirvonen, Toni Gardemeister, Armin Schwarz a další.

Zatím největší šance na usednutí za volant továrního týmu má podle Michala Štěpanovského, odborníka na motorsport z časopisu Svět motorů, Jan Kopecký. Mluví se i o tom, že Gabriele Pozzo, dlouhodobý testovací jezdec, by se mohl v novém voze opět svézt.