Zatímco jiné automobilky stále mlčí a přemýšlejí, jak dosáhnout cíle nasazeného Evropskou komisí, Kia už přijímá opatření. Vypracovala plán, jak snížit emise o 20 % během příštích pěti let. Dnes vozy Kia vypouští v průměru 163 g/km, v roce 2009 se hodnota má snížit na 140 g/km a o tři roky později už 130 g/km.

Kia navíc připravuje velmi ekologické vozy na bázi hybridního pohonu, a to hned dva modely. Ty by mohli mít i systém Start-Stop, tedy vypínání agregátů na křižovatkách. Tato technika však může být použita i v klasických spalovacích motorech.

V nich podle automobilky nyní půjde především o zlepšení dosavadních technologií přímého vstřiku paliva do válců, zvýšení kvality spalování nafty ve válcích a zavedení do sériové výroby postprocesní reduktory emisí (filtry pevných částic, katalyzátory, odlučovače sazí).

Otázkou stále zůstává nasazení nejmodernější technologie vodíkových paliv. Kia nezastírá, že na tomto poli také pracuje, ale výsledek je zatím v nedohledu. Pokud se tedy nespojí s některou konkurenční značkou, která je v tomto ohledu o dost dál, budeme si muset počkat na model Kia s palivovými články ještě hodně dlouho počkat.