Dokonce přišli s revolučním tvrzením, že pouhá hrst ořechů pětkrát týdně může život prodloužit až o dlouhé dva roky. Dle množství odborníci doporučují posvačit zhruba třicet gramů, a to pětkrát i vícekrát v týdnu.

Mnoho studií potvrdilo propojení konzumace ořechů se zdravotními výhodami, jakými jsou například snižování rizik výskytu různých druhů rakoviny, protizánětlivost a pozitivní vliv na nervovou soustavu, zdraví srdce, cév, předcházení nemocí spojených s dýchacím ústrojím, nebo posilováním imunity.

Ořechy patří i do diety

Ženám proto vědci doporučují jíst dvě hrsti ořechů dvakrát týdně. Podle jejich slov jim to může prodloužit život stejně, jako kdyby chodily čtyřikrát týdně běhat.

Vědci z Harvardu zjistili, že ženy konzumující lžíci arašídového másla pětkrát a vícekrát týdně, u kterých bylo detekováno velké riziko srdeční choroby, vykazovaly jen poloviční  riziko výskytu infarktu na rozdíl od druhé skupiny dam, které jedly jednu a méně porcí týdně.

Mnoho dietářek se ale stále zarytě konzumaci ořechů vyhýbá. Je o nich totiž moc dobře známo, že obsahují tuky. Jenomže je to druh zdravých tuků, které mohou být našemu organismu velmi prospěšné. A hodí se (v rozumném množství) i do redukčních diet.

Ořechy snižují riziko předčasného úmrtí
Hrst ořechů denně pomáhá snižovat riziko srdečních chorob, a to až o 29 %. Také snižuje riziko úmrtí na rakovinu (11 %). Výsledky vyplynuly ze studie z roku 2013 publikované v New England Journal of Medicine. Třicet let trvající studie provedená na 120 000 lidech ukázala, že čím častěji lidé jedí ořechy, tím více snižují riziko předčasného úmrtí.

U lidí, kteří do svých jídelníčků zařadili 30 - 60 gramů ořechů denně, se dokonce neprojevil žádný váhový nárůst, nebo dokonce naopak. Někteří ještě zhubli.

V jedné studii například účastníci jedli až 120 pistácií denně po dobu tří měsíců a ani u jednoho z nich se neprokázala přímá souvislost s přibýváním na váze.

Ale jak se může tolik kalorií jen tak „vypařit“ do vzduchu? V jedné z teorií se debatuje o tom, že se část ořechů zcela nestráví a tak projde trávicím traktem. Díky této domněnce se tak odečítá 10 % z celkové kalorické hodnoty.

Díky ořechům rychleji spalujeme

Faktem ale zůstává, že ořechy vyvolávají pocit sytosti daleko dříve, než jiné potraviny. Také jejich konzumace zrychluje metabolismus, čím více je tedy budete jíst, tím více spálíte tuku, píše DailyMail, který také studii uveřejnil.

Vědci navíc zjistili, že během osmi hodin lidé se správným, zdravým a dobře sestaveným jídelníčkem spálí asi 20 gramů tuku. Pokud ale do něj zahrnou ještě ořechy vlašské, spálí až o 11 gramů tuku více.