Nia fitness

Nia fitness je skupinové cvičení, ve kterém naleznete prvky jógy, pilates, tai-či a taekwon-do.

„Je to zdravá kombinace bojových umění, tance a relaxace, která zlepšuje koordinaci, krevní oběh a celkový zdravotní stav,” vysvětlují odborníci z Holmes Place.

Nabízí tři stupně intenzity v každém pohybu a výběr rozsahu pohybu. Jedná se tedy o cvičení vhodné pro všechny.

Rave

Trošku bláznivý styl vycházející z technopárty. Při cvičení je hudba velmi hlasitá, ve studiu je tma a cvičenci mávají světelnými tyčemi ve vzduchu.

Video

RaveFit. Zdroj: Zoe McNultyová

Jógalates

Fitness technika, která v sobě kombinuje meditativní pozice jógy s cvičením pilates a tedy posilováním svalů.

Video

Ukázka z Jogalates. Zdroj: FitForLife

Indian Balance

Program pro tělo a mysl, který je vhodný pro všechny věkové skupiny. Trochu připomíná hatha jógu a odráží „pohyb těla, když duše odpočívá“.

Video

Ukázka Indian Balance. Zdroj: Indian Balance

Následník zumby: Bollyrobics

Úspěch zumby jako latino verze aerobiku čerpá z mnoha předloh, zejména ze zandungy (party). Bollyrobics je originálnější – je to fitness verze bollywoodského tance.

Video

Bollyrobics Dance. Zdroj: Katarina Krsmanovicová

Bellyfit

Holistický fitness koncept pro ženy. Po meditační a aerobikové rozcvičce přichází na řadu prvky břišního, afrického nebo bollywoodského tance.

Video

Bellyfit. Zdroj: Bellyfit Enterprises Inc.

Macumba

Energická lekce kombinující tanec a fitness s prvky salsy a reggeatonu. Cvičit lze buď klasicky v sále, nebo existují i hodiny Macumba Splash, v rámci kterých se tancuje ve vodě.

„Trénink ve vodě zlepšuje koordinaci a rovnováhu, stimuluje oběhový systém a zpevňuje pokožku. Plus spálíte až 800 kalorií,” vysvětluje Jana Havrdová z Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.

Video

Macumba fitness. Zdroj: Macumba Dance Fitness

Welldance

Kombinuje série jednoduchých a moderních tanečních prvků zejména z jazzu, hiphopu se cviky zaměřenými na koordinaci, pružnost a sílu. Hodiny Welldance jsou strukturované tak, aby je mohly cvičit děti, ale i dospělí a senioři. Zátěž je zvyšována postupně, nedochází k přetrénování a lidi cvičení opravdu baví.

„Kombinace aerobního pohybu, který má v sobě prvky posilování, je nejefektivnější jak na spalování tuků, tak pro formování postavy. Navíc taneční lekce skvěle působí na psychiku, protože pomáhají zlepšit náladu, snížit stres a získat nové přátele,“ dodává Jana Havrdová.

Video

Zdroj: Passione Danza

Country Fitness

Aerobik v kombinaci s tancem na country hudbu, včetně kovbojského klobouku na hlavě. Během lekce se střídají jednoduché kroky z country tanců a posilovací cviky z aerobiku, které řada lidí dobře zná.

Výhodou je kombinace pomalého a rychlého tempa i postupné zvyšování zátěže, takže cvičení zlepšuje kardiovaskulární či metabolické procesy a pomáhá spalovat velké množství energie. Cvičení je velmi zábavné díky country hudbě, která dodá tradičním prvkům z aerobiku úplně jiný ráz.

Video

Country fitness. Zdroj: Country Fitness

StirFit

Trénink střídající nízkou a vysokou zátěž, který vznikl na bázi funkčního tréninku. Ten zahrnuje cviky pro zdraví, pohyblivost a pružnost, přičemž většinou se pracuje s váhou vlastního těla. Spojovacím prvkem je potom Ginga, základní krok z brazilského bojového umění Capoiera.

Video

Stir Fit. Zdroj: Stir Fit

African Dance

Ideální pro všechny, kteří se nechtějí nechat svazovat přísnými pravidly a jde jim hlavně o radost z pohybu. Přesto si dokážou protáhnout a zpevnit celé tělo.

Video

Afro Dance. Zdroj: A.T Afro Dance

Kruhový trénink jen pro ženy

Jedná se o komplexní cvičební program, který zahrnuje prvky kardiovaskulárního a silového cvičení zároveň. Posiluje svaly, zpevňuje tělo, zrychluje metabolismus, spaluje tuky a pomáhá snižovat váhu.

„Během půl hodiny se v kruhu přesouváte z jednoho stanoviště na druhé, a to v pravidelném intervalu třiceti vteřin. Přitom rovnoměrně procvičíte všechny svalové skupiny,” vysvětlují trenéři z expreska.cz.

Elektrická stimulace svalů (EMS)

EMS umožňuje vašemu tělu provádět silnější svalové kontrakce, které na rozdíl od tradičního cvičení pronikají i do hlouběji umístěných svalů.

„U tradičního cvičení váš mozek prostřednictvím elektrických impulsů dává signál svalům, aby se stáhly a způsobily pohyb. Stejným způsobem kontrakci svalů aktivuje EMS, pouze mnohem efektivněji prostřednictvím vnějších impulsů. Sval rozdíl nepozná, ale posiluje účinněji. Během pouhých 20 minut tak dokážete procvičit a posílit svaly celého těla,” vysvětlují trenéři z BodyBody.